شناسهٔ خبر: 33057049 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز انجام شد

دیدار مدیران حج و زیارت با خانواده‌های شهدای منا

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با جمعی از خانواده های شهدای منا دیدار کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار با بیان اینکه حادثه منا در روز عید قربان سال 94 از تلخ ترین حوادث برای ایرانیان بود، گفت: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت و خدمتگزاری به تن کرده ایم و باید پاسخگوی نیاز و خواست مردم در این حوزه باشیم .
حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب افزود: از این رو پیگیری دغدغه های خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختیارات خود وظیفه می دانیم و در این راستا گام بر می داریم.
رئیس سازمان حج و زیارت هم با تأکید بر اینکه رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام یکی از اولویت های این سازمان است گفت: پیرو درخواست خانواده شهدای منا برای ساخت یادمان و نام گذاری خیابانی به نام این شهدای گرانقدر در شهرهای مختلف این موضوع از طریق شوراهای شهرها پیگیری می شود.
وی افزود: همچنین مشکلات خانواده این شهدا با بنیاد شهید و امور ایثارگران هم دنبال می شود ضمن آنکه برخی ابهاماتی که در خصوص بیمه شهدا از سوی خانواده های آنان طرح شده را نیز بررسی خواهیم کرد و بدین منظور یک نفر به صورت مشخص این موضوع را دنبال می کند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با تأکید بر برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا افزود: به منظور پیگیری مطالبات و دغدغه های خانواده شهدای منا و مسجد الحرام حجت الاسلام شهسواری مشاور امور ایثارگران، جانبازان و شهدای ریاست سازمان حج و زیارت به عنوان مسؤول مستقیم در این حوزه تعیین می شود تا این مباحث را در ارتباط مستقیم با خانواده شهدای منا دنبال و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
حادثه منا در جریان مراسم حج تمتع سال 1394 در مکه رخ داد و طی آن 464 زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.

نظر شما