شناسهٔ خبر: 33056404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد مسكن اردبیل 1100 منزل آسیب دیده سیل لرستان را بازسازی می كند

اردبیل - ایرنا - مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: این اداره كل هزار و 100 واحد مسكونی آسیب دیده سیل اوایل امسال در استان لرستان را بازسازی می كند.

صاحب‌خبر -
فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر به استان اردبیل واگذار شده است.
وی اظهار داشت: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان با تشكیل ستاد معین عملیات بازسازی را از روزهای نخست وقوع سیل بر عهده گرفته و بر این اساس ارزیابی های فنی برای اقدامات اجرایی به اتمام رسیده است.
او بیان كرد: بنیاد مسكن استان اردبیل در شهر معمولان 300 واحد آسیب دیده از سیل را بازسازی می كند كه 185 واحد آن به علت قرار گرفتن در بستر خطرآفرین رودخانه قرار است با جابجایی در محل جدید احداث شود.
وی اضافه كرد: 800 واحد مسكونی آسیب دیده نیز قرار است در 125 روستای سیل زده شهرستان پلدختر توسط با ستاد معین بنیاد مسكن استان اردبیل بازسازی شود.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین اعلام كرد: قرار است با نظارت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل هزار و 400 واحد آسیب دیده از سیل نیز در شهر معمولان و روستاهای شهرستان پلدختر تعمیر شود.
وی از تدوین برنامه زمان بندی شده برای اتمام همه اقدامات بازسازی واحدهای مسكونی آسیب دیده از سیل در لرستان توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل تا آذرماه امسال خبر داد.
سبحانی همچنین اعلام كرد: تعمیر واحدهای مسكونی آسیب دیده از سیل توسط بنیاد مسكن استان اردبیل نیز تا 15 تیرماه به تمام می رسد.
وی گفت: برای بازسازی واحدهای مسكونی آسیب دیده از سیل در روستاهای لرستان، علاوه بر160 كیسه سیمان رایگان اعطایی از سوی بنیاد مستضعفان به هر واحد آسیب دیده 400 میلیون ریال وام شامل 100 میلیون ریال كمك بلاعوض پرداخت می شود.
سبحانی اضافه كرد: علاوه بر این با نظارت بنیاد مسكن، 150 میلیون ریال وام معیشتی نیز به آسیب دیدگان از سیل پرداخت می شود كه 50 میلیون ریال آن بلاعوض خواهد بود.
او بیان كرد: علاوه بر این بابت اسكان موقت روستاییان آسیب دیده از سیل هم كه منزل مسكونی آنها قابل سكونت نیست، پرداخت 60 میلیون ریال كمك بلاعوض پیش بینی شده است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: در شهر معمولان نیز پرداخت 500 میلیون ریال وام بازسازی، 150 میلیون ریال وام معیشتی و 120 میلیون ریال كمك بلاعوض بابت اسكان به سیل زدگانی كه منزل مسكونی آنها تخریب شده و یا قابل سكونت نیست، پیش بینی شده كه عملیات پرداخت آن پس از ارزیابی های كارشناسی آغاز شده است.
وی از آغاز عملیات اولیه ساخت واحدهای مسكونی آسیب دیده در شهر معمولان و مناطق روستایی شهرستان پلدختر توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل از جمله مرحله آواربرداری 100واحد، صدور پروانه ساختمانی و واگذاری طرح ساخت به پیمانكاران خبر داد.
سبحانی با اشاره به حضور و فعالیت 65 نیروی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل در شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر برای بازسازی مناطق سیل زده گفت: در مناطق روستایی احداث واحدهای مسكونی بر اساس طرح هادی موجود و در چارچوب فنی و در مناطق ایمن سازی شده انجام می شود.
بر اساس اعلام احمد مرادپور ، معاون امور عمرانی استانداری لرستان، سیل 12 فروردین ماه امسال به 18 شهر و هزار و 200 روستای این استان خسارت زد و موجب تخریب كامل هزار و 855 واحد شهری و 15 هزار و 550 واحد مسكونی روستایی در لرستان شد.
بنا به اعلام مسئولان این استان ، پنج هزار و 875 واحد مسكونی شهری و 12 هزار و 247 مسكن روستایی لرستان نیز در جریان سیل فروردین ماه آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.
همچنین سیل فروردین امسال لرستان موجب خسارت 80 هزار میلیارد ریالی به زیرساخت ها و 15 هزار میلیارد ریالی به بخش كشاورزی لرستان شد.
بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل كه تجربه حضور در بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه را داشت، بنا به تصمیم مسئولان ستاد بحران، به عنوان ستاد معین بازسازی شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر را بر عهده گرفت.
1905/6016

نظر شما