شناسهٔ خبر: 33034637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان خبر داد:

تشکیل پرونده برای ۴۲۵۰ واحد خسارت‌دیده از سیل پلدختر

پلدختر -مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: ۴ هزار و ۲۵۰ واحد سیل زده در پلدختر تاکنون در بنیاد مسکن اصفهان تشکیل پرونده داده‌اند که به صورت احداثی، تعمیری، مالک یا مستاجر هستند.

صاحب‌خبر -

غلامحسین خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک روز پس از سیل ۱۳ فروردین ماه امسال در پلدختر اکیپی از بنیاد مسکن اصفهان برای انجام امور تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در این شهر مستقر شد.

وی افزود: ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات از ۲۲ استان برای لایروبی و تمیز کردن شهر پس از سیل وارد پلدختر شدند و روند پاکسازی همچنان ادامه دارد و بیش از ۹۹ درصد تمیز کاری تاکنون انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: به علت اینکه واحدهای تخریبی ناشی از سیل در پلدختر در حال تعمیرات است و نخاله‌ها در سطح شهر انباشت می‌شود این بنیاد روزانه کار پاکسازی را انجام می‌دهد و هفت دستگاه ماشین آلات آتش نشانی استان اصفهان جهت شستشوی شهر با هماهنگی وارد پلدختر شده است.

خانی افزود: از مجموع کل واحدهایی که در جریان وقوع سیل در پلدختر خسارت دیده ۴۲۵ واحد احداثی و مابقی تعمیری هستند و یک هزار و ۱۰۰ واحد به صورت استیجاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده ۴ هزار و ۲۵۰ واحد سیل زده در پلدختر تا کنون در بنیاد مسکن اصفهان تشکیل پرونده داده‌اند که به صورت احداثی، تعمیری، مالک یا مستأجر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: چهار هزار و ۱۲۰ پرونده از این تعداد ثبت سامانه شده، یک هزار و ۵۰۰ خانوار جهت دریافت تسهیلات تعمیری به بانک معرفی و ۳۶۰ واحد با عقد قرارداد مرحله اول وام خود را دریافت کردند و یک هزار و ۹۵۰ پرونده کمک بلاعوض تعمیری به حسابشان واریز شده است.

خانی گفت: یک هزار و ۱۶۵ نفر جهت دریافت تسهیلات معیشتی به بانک معرفی و از این تعداد ۳۵۱ نفر این تسهیلات را دریافت کرده و برای ۸۲۰ خانوار کمک بلاعوض معیشتی واریز شده است.

وی افزود: برای ۱۳۸ نفر اجاره‌بهای اسکان موقت به مبلغ ۶ میلیون تومان در شهر پلدختر واریز شده و ۸۱ نفر در زمینه مستأجرهای واحدهای تخریبی کمک بلاعوض دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: کار مسکن ۱۱ روستای سیل زده پلدختر در اختیار بنیاد مسکن استان اصفهان است که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده حدود ۶۰۰ واحد آن احداثی و ۵۰۰ واحد تعمیری است که تشکیل پرونده انجام شده است.

خانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۰ واحد روستایی جهت دریافت تسهیلات تعمیری و ۹۸ نفر روستایی برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک معرفی شده‌اند.

نظر شما