شناسهٔ خبر: 33049695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد:

میلاد اسوه کریمان/ برپایی خوان مهربانی در مساجد صومعه‌سرا

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در مساجد شهرستان صومعه‌سرا سفره‌های افطاری ساده با حضور ایتام و محسنین پهن شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: نیمه ماه رمضان، به وجودی نورانی آراسته گشت که کرمش الگوی کریمان عالم و صبرش سرمشق ایوبان جهان است، همان امامی که نشستنش درس قیام و سکوتش پیغام فریاد است و عاشورای حسینی در بستری بنیان نهاده شد، که او با صبوری پی ریخته بود.

 

در نیمه راه برکت خیز رمضان شهر مدینه به نور جمال او روشن شد و آسمان ولایت در این شب با ستاره‌ای درخشید که باید آن را دومین ستاره آسمان خلافت خدا دانست که اگر نبود آیین علوی سامان نمی‌یافت و گوهر گران اسلام ناب چنین آسان به دست نمی‌آمد.

 

هر ساله همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت(علیه‌السلام) عموم مردم، خیّران و شهروندان نوعدوست به یاری افراد کم‌بضاعت می‌روند و با اهدای سبد کالا دل آنها را خوش می‌کنند و یا با گستراندن خوان مهربانی در سطح مساجد این شب را جشن می‌گیرند.

 

امسال نیز مانند چند سال اخیر در شب ولادت امام مجتی(علیه‌السلام) سفره‌های افطاری ساده از سوی مردم در برخی از مساجد و تکایا گسترانیده شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

 

 

*برگزاری محفل انس با قرآن و سفره افطاری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

«وحید نفیسی» با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) اظهار کرد: هر سال همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(علیه‌السلام) ویژه برنامه‌هایی در مسجد چوبکیان برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری رایه العباس مسجد حضرت ابوالفضل چوبکیان افزود: محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و ضیافت افطاری در سفره احسان کریم اهل بیت(علیه‌السلام) از جمله برنامه‌ها بود.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر ساله مردم و مسئولان از این برنامه استقبال خوبی می‌کنند، گفت: محبوب‌ترین غذا و سفره، سفره‌ای است که شرکت کنندگان بیشتری به‌ویژه از ضعفا و فقرا بر سر آن حاضر باشند.

 

*برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد جعفری

محفل انس با قرآن کریم همراه با ویژه برنامه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در مسجد جعفری صومعه‌سرا برگزار شد.

 

این محفل با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی و همراه با اجرای گروه سرود، تواشیح و اهدای جوایز و با ضیافت افطار در سفره احسان کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) اجرا شد.

 

در این محفل نورانی انس با قرآن کریم قاریان کشوری و استانی با صوت زیبا و دلنشین خویش آیاتی از کلام‌الله‌ مجید را قرائت کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

 

 

*ضیافت افطاری در مسجد جامع

همزمان با نیمه رمضان و شب ولادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) ضیافت افطاری ساده در مسجد جامع صومعه‌سرا برگزار شد.

 

نمازگزاران و روزه‌داران در این مراسم که به صورت خودجوش و با همت هیئت‌امنا و فرمانده پایگاه مسجد جامع برگزار شد، مهمان خان گسترده الهی شده و روزه خود را در کنار یکدیگر افطار کردند.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر مسجد جامع صومعه‌سرا اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود بر لزوم رواج فرهنگ افطاری ساده تأکید داشته‌اند ازاین‌رو ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای اصلاح سبک زندگی مردم و بهبود کیفیت تغذیه‌ای شهروندان است.

 

 

*برپایی سفره افطاری ساده در بقعه سیدمحمدجان ضیابر

در این آیین که همزمان با پانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان برگزار شد، نیازمندان و نمازگزاران ضیابری میهمان سفره‌های آسمانی شدند.

 

یکی از مسئولان برگزاری این مراسم معنوی افزود: پذیرایی از روزه‌داران و اطعام‌دهی در ماه مبارک رمضان، باید درسی شود تا با تاسی از این ماه مبارک، دستگیری از نیازمندان و پذیرایی از مهمانان تداوم پیدا کند.

 

گفتنی است؛ اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا لیالی قدر با هدف حمایت از ایتام خانواده‌های نیازمند و حمایت از کودکان‌ بی سرپرست و بدسرپرست ادامه دارد.

 

نظر شما