شناسهٔ خبر: 33043503 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جنوب چهارمحال و بختياري بيش از 3300 ساعت تابش خورشيد دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: جنوب شرق و جنوب استان سالانه بيش از 3 هزار و 300 ساعت تابش خورشيد دارد و اين يک ظرفيت براي سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

به گزارش ايرنا، مجيد فرهزاد شامگاه سه شنبه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ميزان تابش نور خورشيد در شمال استان 2 هزار و 500 تا 3 هزار ساعت در سال است.
وي افزود: براي پتانسيل سنجي چهارمحال و بختياري در حوزه انرژي باد بايد به شاخص هاي سرعت، چگالي توان و چگالي انرژي توجه کرد.
فرهزاد تصريح کرد:‌ هم اينک 19 واحد نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 210 کيلووات در چهارمحال و بختياري نصب شده است و ‌ مجوز 17 واحد نيروگاهي در چهارمحال و بختياري صادر شده، 10 واحد نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 450 مگابايت در استان شناسايي و داراي پروانه بهره برداري هستند که يک و نيم مگابايت آن مربوط به کارخانه سيمان شهرکرد احداث به بهره برداري شد.
به گزارش ايرنا، سهم چهارمحال و بختياري در فاز نخست از 3 هزار واحد نيروگاهي در کشور 150 واحد نيروگاه خورشيدي پنج کيلوواتي است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت:‌ توجه به انرژي هاي نو و بهره مندي از آن مي تواند در تسريع روند توسعه اي استان موثر باشد.
الله کرم نصيري تاکيد کرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط با سرمايه گذاري در حوزه انرژي هاي نو موظفند تا همکاري لازم با سرمايه گذاران را انجام دهند.
وي اظهار داشت:‌ اجراي طرح بهره مندي از انرژي هاي نو در مناطق روستايي، حاشيه شهرها و مناطق محروم اجرايي مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت:‌ 110 ميليارد ريل اعتبار از محل کمک هاي فني و اعتباري براي ادارت کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي استان در نظر گرفته شده است.
طهمورث الياسي بختياري تاکيد کرد:‌ اين مبلغ براي کمک به تکميل و راه اندازي طرح هاي نيمه تمام چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرد.
معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: سازمان نظام صنفي رايانه اي در استان به زودي تشکيل مي شود.
عليرضا شجاعي تصريح کرد: براي اجراي برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي سال جاري در چهارمحال و بختياري 200 پروژه مختص 14 دستگاه اجرايي پيش بيني شده است.
به گزارش ايرنا، تسريع در روند تکميل و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام چهارمحال و بختياري از مهمترين برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است.
7362/2097
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما