شناسهٔ خبر: 33041833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات:

۷۲۰۰روستا در کشور در یک سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات پیوسته اند

ارومیه – وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در یک سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آذری جهرمی عصر سه شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های مخابراتی آذربایجان غربی با حضور رئیس جمهوری کشورمان اظهارداشت: در هر روز ۲۰ روستا به پهن باند متصل شده‌اند و این حاصل تلاش جوانان و خانواده فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید است‌.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان، فاقد پوشش‌های ارتباطی بودند که این مسئله امداد رسانی به مسافران در جاده‌ها را با مشکل مواجه می‌کرد افزود: با برنامه ریزی فشرده پروژه‌هایی طراحی شد که دستاوردهای خوبی به دنبال داشت در همین رابطه تکنولوژی ۱۲۰۰ دکل مخابراتی استان ارتقا پیدا کرد. ۲۰۰ دکل به نسل ۳و ۴ اینترنت همراه و ۱۰۰۰ دکل به نسل ۲ تجهیز و به روزرسانی شدند.

آذری جهرمی با بیان اینکه درخواست دیگر مردم و مسئولین استان اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی بود گفت: این درخواست به جا و به حقی بود چرا که این استان پیش از این به لحاظ شاخص‌های فناوری اطلاعات در رتبه ۲۹ قرار داشت.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: همچنین از ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های فاقد پوشش ارتباطی، ۱۴۰ کیلومتر یعنی ۷۰ درصد تحت پوشش ارتباطی قرار گرفتند.

آذری با بیان اینکه ۷۴۴ روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل شدند گفت: امروز هم تقاضا داریم دستور افتتاح ۴ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان برای تأمین رضایت مردم در حوزه ارتباطات را صادر فرمائید.

وی افزود: اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده در دو سال گذشته در هر روز ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و یا ۱۲۰۰ دکل در استان آذربایجان غربی به روزرسانی شده اند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نظر شما