شناسهٔ خبر: 33041170 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتصال 744 روستا به پهن باند شبکه ملي اطلاعات

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا-پروژه‌هاي ارتباطي استان آذربايجان غربي با سرمايه اي بالغ بر 184 ميليارد تومان با دستور حسن روحاني رئيس‌ جمهوري افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، عصر امروز در ارتباط زنده تصويري از مرکز مخابرات شهرستان `شوط` و به دستور حسن روحاني رييس‌ جمهوري طرح‌هاي ارتباطي با سرمايه‌گذاري بيش از 180 ميليارد تومان افتتاح شد.
`محمدجواد آذري جهرمي` وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات که به استان آذربايجان غربي و شهرستان `شوط` سفر کرده بود، در آيين افتتاح پروژه‌هاي ارتباطي استان در گزارشي گفت: در شهريورماه سال 97 سفري به استان آذربايجان غربي داشتيم، آن زمان اين استان داراي قديمي ترين سيستم‌هاي ارتباطي بود.
وزير جوان دولت تدبير و اميد تصريح کرد: حدود 200 کيلومتر از جاده‌هاي استان، فاقد پوشش‌هاي ارتباطي بودند که اين مسئله امدادرساني به مسافران در جاده‌ها را با مشکل مواجه مي کرد.
آذري جهرمي با بيان اينکه درخواست ديگر مردم و مسئولين استان اتصال به شبکه ملي اطلاعات و دسترسي به اينترنت در مناطق روستايي بود، گفت: اين درخواست به جا و به حقي بود چرا که اين استان پيش از اين به لحاظ شاخص هاي فناوري اطلاعات در رتبه 29 قرار داشت.
وي افزود: با برنامه ريزي فشرده پروژه‌هايي طراحي‌ شد که دستاوردهاي خوبي به دنبال داشت. در همين رابطه تکنولوژي 1200 دکل مخابراتي استان ارتقا پيدا کرد. 200 دکل به نسل 3و 4 اينترنت همراه و 1000 دکل به نسل 2 تجهيز و به روزرساني شدند.
وزير ارتباطات ادامه داد: همچنين از 200 کيلومتر جاده‌هاي فاقد پوشش ارتباطي، 140 کيلومتر يعني 70 درصد تحت پوشش ارتباطي قرار گرفتند.
آذري جهرمي تصريح کرد: از سوي ديگر 744 روستا به پهن باند شبکه ملي اطلاعات متصل شدند. در همين رابطه در روز 27 ارديبهشت، که روز ملي ارتباطات بود ما اتصال 7200 روستا به شبکه ملي اطلاعات را جشن گرفتيم که مفهومش اين است، در هر روز 20 روستا به پهن باند متصل شده‌اند و اين حاصل تلاش ‌جوانان و خانواده فناوري اطلاعات در دولت تدبير و اميد است‌.
وزير ارتباطات در خاتمه گفت: امروز هم تقاضا داريم دستور افتتاح 4 پروژه با اعتبار بالغ بر 184 ميليارد تومان براي تامين رضايت مردم در حوزه ارتباطات را صادر فرماييد.
حسن روحاني رييس‌ جمهوري در اين ارتباط زنده از فرودگاه ماکو و پيش از دستور افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي استان با بيان اينکه تلاش‌هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در توسعه ارتباطات جاي تقدير و تشکر دارد و گفت: کشور هم از لحاظ ارتباطي، هم از لحاظ توسعه اشتغال و هم از لحاظ معرفي مناطق گردشگري و صنايع دستي نيازمند ارتباطات و فناوري اطلاعات است.
وي افزود: اينکه براساس آمارهاي اعلام شده در دو سال گذشته در هر روز 20 روستا به شبکه ملي اطلاعات متصل شده‌اند و يا 1200 دکل به روزرساني شده اند بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.
شبک**علمي9207**1392
انتهاي پيام /*

نظر شما