شناسهٔ خبر: 33035961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سه موزه خراسان رضوی از سوی ایکوم برتر شناخته شدند

نمایندگی خراسان رضوی

آیین معرفی موزه‌های برتر سال 97 در کشور با حضور علی‌اصغرمونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار و سه موزه خراسان رضوی از سوی ایکوم برتر اعلام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: معرفی برترین‌ها در محل فرهنگستان هنر تهران برگزار شد که سه موزه از خراسان رضوی در این مراسم جزو برترین‌ها، از سوی ایکوم انتخاب و اعلام شد.

وی ادامه داد: موزه سیار سفیران فرهنگ صلح به مدیریت سوسن نیک‌ذات در معیار کودکان و نوجوانان، موزه آستان قدس رضوی در معیار گردآوری و پارک موزه علوم زمین مشهد در معیار توسعه مدیریت جزو دوازده موزه برتر کشور اعلام شدند.

مکرمی‌فر اظهار کرد: داوری در چهار بخش شاخص دولتی، شاخص دولتی کوچک، شاخص دولتی متوسط و شاخص دولتی بزرگ انجام شده و برترین‌ها در دوازده معیار ارزیابی شده اند. 

وی یادآورشد: خراسان رضوی در چهار دهه‌ای که از نام‌گذاری روز جهانی موزه‌ها از سوی ایکوم می‌گذرد، توسعه کمی و کیفی زیادی داشته است که نتیجه آن فعالیت بیش از هشتاد موزه در این استان است.

انتهای پیام

نظر شما