شناسهٔ خبر: 33015223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید اعضای شورا بر کمک به احداث موزه دفاع مقدس در رشت

در جلسه شورای رشت تاکید شد: شهرداری ۱۵۰ میلیون تومان برای احداث موزه دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تخصیص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس بایرامی» عصر امروز( دوشنبه، 30اردیبهشت) در جلسه شورای رشت با اشاره به عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر و حضور موثر گیلانی‌ها در پیروزی این عملیات اظهار کرد: بیش از یک هزار گیلانی در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند که از این تعداد 260 رزمنده گیلانی نیز در آزادسازی خرمشهر شهید شدند.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه حضور مردم گیلان در دفاع مقدس غیرقابل انکار است، افزود: برای بازخوانی این تاثیر و انتقال حماسه آفرینی گیلانی‌ها باید اقداماتی انجام داد که از مهمترین آنها احداث موزه دفاع مقدس است.

 

وی افزود: ایجاد موزه دفاع مقدس که در 15 استان کشور برقرار شده و مابقی استانها نیز درصدد راه اندازی آن هستند، از 12 سال پیش همچنان بی نتیجه باقی مانده است.

 

بایرامی با اعلام این خبر که زمین 10 هکتاری در ورودی شهر رشت برای احداث موزه تعیین شده است، گفت: معماری و فضای این موزه به طوری طراحی شده که جذابیت لازم برای خانواده‌ها و گردشگران داشته باشد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار اولویت بخشی نسبت به تخصیص بودجه شهرداری در احداث موزه دفاع مقدس شد و افزود: درصورت همکاری و حمایت همه دستگاه ها، عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان هر چه زودتر آغاز می‌شود.

 

در ادامه این نشست، «محمدحسین عاقل منش» با اشاره به رشادت‌های گیلانی‌ها در جبهه های دفاع مقدس اظهار کرد: شهرهایی همچون تهران، همدان، کرمانشاه از باغ موزه‌های بسیار جذابی برخوردار هستند و رشت نیز در این مهم نیازمند ایجاد یک موزه برای انتقال رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

 

عضو شورای رشت افزود: در بودجه سال 98 شهرداری رشت، ردیف بودجه ای به مبلغ 150 میلیون تومان برای کمک به احداث موزه دفاع مقدس پیش بینی شده که انتظار می رود  شهرداری در تخصیص این بودجه اقدام کند.

 

با این سخنان و موافقت اعضای شورا، طی نامه ای تاکید کردند که شهرداری، تخصیص بودجه موردنظر به بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس را در اولویت خود قرار دهد.

نظر شما