شناسهٔ خبر: 66426833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

نبود امکانات آموزشی دلیل ترک تحصیل در مازندران نیست

آتنا فلاحتی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره مساله ترک تحصیل دانش‌آموزان استان اظهار کرد: در نظام آموزشی ترک تحصیل نداریم و ما بازماندگان از تحصیل به دلایل اختیاری داریم.

صاحب‌خبر -

حسین کمالی امروز، ۱۱ اردیبهشت در  نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که تکریم از مقام معلم باید در جامعه نهادینه شود، گفت: این هفته فرصتی مغتنم برای تشریح جایگاه و اثرگذاری معلمان در جامعه به شمار می‌آید. 

این مسئول با تاکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی بدای پیشبرد اهداف این نهاد خاطرنشان کرد: مواضع رییس‌جمهور و دولت سیزدهم در زمینه آموزش و پرورش روشن است و مانند یک معلم به موضوعات ورود پیدا می‌کنند. باتوجه به شیوه‌نامه سالانه وزارتخانه مبنی بر تجلیل از معلمان، ۹۸‌ معلم نمونه استانی براساس شاخص‌های موردنظر وزارتخانه انتخاب شده‌اند و ۹ نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

کمالی تاکید کرد: در راستای گرامیداشت این هفته، تمامی مدارس با مشارکت اولیا و ظرفیت‌های محلی و مدارس برنامه‌هایی را آغاز کردند. تکریم معلم محدود به مدارس نمی‌شود و استاندار نیز به فرمانداران دستور اجرای برنامه‌های مدون در این هفته داده‌ است.

وی افزود: به دستور استاندار برای نخستین  تکریم و تجلیل معلمان استان با همکاری دانشگاه‌ها و حضور مسئولان کشوری انجام می‌شود.

بازمانده از تحصیل متوجه آموزش و پرورش نیست

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره مساله ترک تحصیل دانش‌آموزان استان اظهار داشت: در نظام آموزشی ترک تحصیل نداریم و ما بازماندگان از تحصیل به دلایل اختیاری داریم.
کمالی خاطرنشان کرد: با قاطعیت می گویم چندین مدرسه با یک معلم و یک دانش‌آموز و بیش از ۶۰ مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموزان در استان داریم. 

وی با بیان این که بازمانده از تحصیل متوجه آموزش و پرورش نیست، گفت: دانش‌آموزی که به دلایل اقلیمی، انتخاب شخصی، شرایط محیطی و مانند آن تحصیل را ترک می‌کند باید شناسایی و برای بازگشت به تحصیل او برنامه‌ریزی شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند در مازندران ادعا کند به دلیل نبود امکانات مدارس ترک تحصیل می‌کند. 

وی از بازگشت نزدیک به ۶۰۰ دانش‌آموز متوسطه و ۳۰۰ دانش‌آموز ابتدایی به مدارس خبر داد و افزود: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش میز خدمت ندارد. نبود امکانات آموزشی دلیل ترک تحصیل در مازندران نیست و تاکنون گزارشی مبنی بر ترک تحصیل به دلیل نبود امکانات نداشتیم‌. 

اثرگذاری مستقیم نمرات پایه دهم و یازدهم دانش‌آموزان در آزمون نهایی 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برگزاری آزمون نهایی مدارس اظهار داشت: برگزاری آزمون نهایی از سال گذشته آغاز شد و در سال جدید نیز ادامه دارد.
کمالی با بیان این که در سال گذشته ۴۰ درصد، سال جاری ۵۰ درصد و سال بعد ۶۰ درصد معدل در آزمون دانش‌آموزان کشور اثرگذار است، خاطرنشان کرد: نمرات پایه دهم و یازدهم دانش‌آموزان برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ اثر مستقیم دارد. 

وی درباره شرایط برگزاری آزمون نهایی گفت: بخشی از وظایف مانند تهیه مکان، امکانات آزمون، ضریب امنیتی، نصب دوربین و مانند آن برعهده اداره‌کل آموزش و پرورش است و مقرر شد تا در جهت تامین سلامت آزمون نهایی، جلسات توجیهی برای روسای حوزه آزمون برگزار شود.

وی از شرکت ۷۶ هزار و ۱۴۱ نفر داوطلب مازندرانی در کنکور خبر داد و افزود: موضوع حضور دانش‌آموزان در کلاس درس اهمیت زیادی دارد و مطالعه در منزل جایگزین حضور در مدارس نیست. بر اساس آمار، غیبت دانش‌آموزان در مدارس و مطالعه در فضای غیر از مدرسه تاکنون خروجی مناسب نداشته‌است. 

برخورد قانونی با متخلفان آزمون نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: شاهد تبلیغ ابزارهای هوشمند تقلب در فضای مجازی هستیم، اما هشدار می‌دهیم که آزمون در کمال دقت برگزار می‌شود و کوچک‌ترین تخلف، با قوانین سفت‌وسخت آزمون نهایی روبرو خواهد بود. 

تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش با همّت دولت سیزدهم

این مسئول از اقدامات مناسب دولت سیزدهم در برگزاری آزمون‌های استخدامی با هدف تامین نیروی انسانی خبر داد و گفت: برنامه‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه قابل‌توجه بوده و موضوع جبران نیروی انسانی در حال مرتفع شدن است و به همین دلیل، چالش نیروی انسانی یا کمبود نیرو در آموزش و پرورش مازندران نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره انتصابات درون‌سازمانی این نهاد گفت: انتصابات در اداره‌کل آموزش و پرورش بدون فشار بیرونی و بر اساس شایستگی‌ها انجام می‌شود، گاه ممکن است مشورت‌هایی با مدیران ارشد استان انجام شود چرا که به دنبال تسهیل خدمات‌دهی هستیم.

انتهای پیام

نظر شما