شناسهٔ خبر: 33009219 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تشکیل قرارگاه ارتقا امنیت در فضای مجازی؛

تجهیز مناسب پلیس فتا در شهر‌های با ۱۰۰ هزار جمعیت

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: با تشکیل قرارگاه ارتقا امنیت در فضای مجازی، تجهیزات مناسبی برای پلیس فتا در شهر‌های با ۱۰۰ هزار جمعیت پیش بینی کرده ایم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار ایوب سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست قرارگاه مبارزه با سرقت با بیان اینکه روند سرقت در کشور تا پایان سال ۹۶ از یک روند طبیعی برخوردار بود، گفت: تمرکز پلیس در آن زمان بیشتر بر روی سرقت‌های مهم، خشن و به عنف بود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: در نیمه دوم سال ۹۷، با فعال‌سازی قرارگاه جهادی مقابله با سرقت و تدوین دستورالعمل‌های لازم، تقویت مجموعه‌های پلیس که وظیفه شناسایی و مقابله دارند، موفق شده ایم از آذر شیب افزایشی سرقت را کند و آن را کمتر کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات و سرقت از جمله برنامه‌های پلیس بود که در هر دو موضوع موفقیت داشتیم، گفت: در بحث جان‌باختگان حوادث رانندگی با کاهش ۲۲ درصدی روبرو شدیم در صورتی که در ۲ سال گذشته این روند رو به رشد بود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: از نیمه دوم اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۲۵ درصد شیب سرقت را نسبت به ماه قبل آن کاهش دادیم و تلاش داریم این آمار در سال جاری نیز به همین نسبت جلو رود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور است و نزدیک ۴۰ درصد سرقت‌ها فقط در تهران، البرز، غرب و شرق استان تهران روی می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توفیقات خوب و کنترل‌های مناسب پلیس بر فضای مجازی، گفت: با تشکیل قرارگاهی برای ارتقاء امنیت در فضای مجازی فعالیت مان را دو چندان کرده ایم؛ تامین تجهیزات مناسب برای پلیس فتا و توسعه آن در شهر‌های با ۱۰۰ هزار جمعیت از برنامه‌های ما در سال جاری است.

وی افزود: امروز آموزش لازم را برای همه پلیس‌ها ابلاغ کرده ایم که ماموریت خود را در فضای مجازی توسعه دهند، اکنون علاوه بر پلیس فتا، پلیس‌های تخصصی دیگر نیز در حوزه خود، کار پلیس فتایی انجام می‌دهند.

سردار سلیمانی گفت: از لحاظ نیروی انسانی، تعیین اولویت و کار با سازمان‌های همسو در رابطه با فضای مجازی در آینده، شاهد جهش قابل توجهی در منحی رشد تسلط پلیس و ارتقاء سطح امنیت فضای مجازی خواهیم بود.

نظر شما