شناسهٔ خبر: 33005504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

تشکیل قرارگاه پلیس برای ارتقای امنیت در فضای مجازی/ وقوع ۴۰ درصد سرقت‌ها در استان تهران و البرز

باشگاه خبرنگاران

سردار سلیمانی از تشکیل قرارگاه پلیس برای ارتقای امنیت در فضای مجازی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

وی افزود: در سال ۹۶ سرقت‌های خرد نیز تحت کنترل بود اما به دلیل مسائل محیطی و اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۹۷ با روند رو به رشد سرقت به خصوص در حوزه سرقت‌های خرد مواجه بودیم و با گذشت هر ماه احساس می‌کردیم این روند با شدت بیشتری روی می‌دهد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۹۷ با فعال‌سازی قرارگاه جهادی مقابله با سرقت و تدوین برنامه‌های لازم، تقویت مجموعه‌های پلیس که وظیفه شناسایی و مقابله دارند، موفق شدیم از آذر ماه همان سال شیب افزایشی سرقت را کند کرده و آن را کاهش دهیم.

وی افزود: در پایان سال گذشته طرح خاصی را برای نیمه دوم اسفند و نیمه نخست فروردین تدوین کردیم، کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات و کاهش سرقت از جمله برنامه‌های پلیس بود که در هر دو موضوع موفقیت داشتیم، در بحث جانباختگان حوادث رانندگی با کاهش ۲۲ درصدی روبه‌رو شدیم در حالی که در دو سال گذشته این روند رو به رشد بود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: از نیمه دوم اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۲۵ درصد شیب سرقت را نسبت به ماه قبل آن کاهش دادیم و تلاش داریم این آمار در سال جاری به همین نسبت پیش رود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور است و حدود ۴۰ درصد سرقت‌ها فقط در تهران، البرز و غرب و شرق تهران رخ می‌دهد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: با تشکیل قرارگاهی برای ارتقای امنیت در فضای مجازی فعالیتمان را دو چندان کردیم، تجهیزات مناسب برای پلیس فتا و توسعه پلیس فتا در شهر‌های با ۱۰۰ هزار جمعیت از برنامه‌های پلیس در سال جاری است.

وی افزود: آموزش‌های لازم را برای تمام نیروهای پلیس فتا در کشور ابلاغ کردیم که تمام پلیس‌ها، ماموریت خود را در فضای مجازی توسعه دهند، اکنون علاوه بر پلیس فتا، پلیس‌های تخصصی دیگر نیز در حوزه خود کار پلیس فتایی را  انجام می‌دهند.

جانشنی فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: از لحاظ نیروی انسانی، تعیین اولویت و کار با سازمان‌های همسو در رابطه با فضای مجازی است و در آینده شاهد جهش قابل توجهی در منحنی رشد تسلط پلیس و ارتقا سطح امنیت فضای مجازی خواهیم بود.

انتهای پبام/

نظر شما