شناسهٔ خبر: 32996695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت موزه‌های روستایی شمال کشور نیازمند اعتبار میلیاردی

برای ساخت موزه روستایی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به همراه ایجاد موزه باستان شناسی، پایگاه پژوهشی و مرکز صنایع دستی در باغ ۸ هکتاری رامسر نیاز به اعتبار ۷۰ میلیاردی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ،  مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی  و گردشگری     مازندران در جشن روز موزه که در موزه عاج رامسر برگزار شد، گفت: ایجاد موزه روستایی استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در باغ ۸ هکتاری رامسر در دست مطالعه است.
 
وی افزود: موزه باستان شناسی، پایگاه پژوهشی و مرکز صنایع دستی در این طرح دیده شده است و برای احداث آن به اعتبار ۷۰ میلیاردی نیاز است.

ایزدی استقبال مردم رامسر از برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی را در سطح استان کم نظیر دانست و گفت:جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در رامسر بسیار با اهمیت است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در استان شناسایی شد که ۷۳۰ اثر آن ثبت ملی است .که ا
 
وی  با بیان اینکه  ز این تعداد آثار ثبتی  ۱۴ در رامسر واقع  و ۱۰ پرونده نیز برای ثبت جدید تکمیل شده است،  گفت: ۵۴ اثر طبیعی ثبت شده در استان وجود دارد که ۲ اثر طبیعی و ۷درخت در شهرستان رامسر واقع شده است و از ۷۰ اثر معنوی استان یک اثر برای رامسر است.

ایزدی با بیان اینکه ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری دچار مشکلاتی است گفت: سالانه یک تا دو اثر از کشور سهیمه ثبت جهانی دارد و برای ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری باید اشکالات رفع شود و قطعا با رفع این مشکلات باغ ۳۳ هکتاری رامسر ثبت جهانی خواهد شد

انتهای پیام/آ



موزه‌های روستایی شمال اعتبار میلیاردینیاز دارد 

برچسب‌ها:

نظر شما