شناسهٔ خبر: 32995739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی مازندران:

موزه روستایی استان های شمالی در رامسر احداث می شود

رامسر -معاون میراث فرهنگی مازندران اظهار کرد:ساخت موزه روستایی استان های شمالی در رامسر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی، ایزدی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در رامسر با بیان اینکه ۲۷۰۰ آثار تاریخی در استان مازندران شناسایی شده که ۷۳۰ اثر آن ثبت شده است گفت: ۱۴ اثر از این آثار در شهرستان رامسر ثبت شده و ۱۰ پرونده جهت ثبت جدید تکمیل شده است.

وی افزود: آثار طبیعی ثبت شده در استان مازندران ۵۴ اثر بوده که ۷ درخت و ۲ اثر طبیعی در رامسر وجود دارد و از بین ۷۰ اثر معنوی در استان مازندران یک اثر متعلق به رامسر است.

ایزدی ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری رامسر را با انجام ضوابط پیش روی عملیاتی دانست و گفت: باغ ۳۳ هکتاری به عنوان یک ظرفیت بزرگ در منطقه است که ثبت جهانی آن با رفع اشکالات و طبق سهمیه بندی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: موزه روستایی استان‌های مازندران گیلان و گلستان در باغ ۸ هکتاری رامسر در دست مطالعه بوده و موزه باستان شناسی پایگاه پژوهشی و مرکز صنایع دستی در این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی عملیاتی می‌شود.

ایزدی با انتقاد از وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در رامسر گفت: مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری صادر می‌شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز شدیداً برخورد خواهیم کرد.

نظر شما