شناسهٔ خبر: 32996234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج طرح اقتصاد مقاومتی در دانشگاه رفسنجان اجرا می شود

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه این دانشگاه اجرای چند طرح اقتصاد مقاومتی را از سه گذشته آغاز کرده است گفت: هم اکنون پنج طرح دیگر نیز در دانشگاه ولیعصر رفسنجان در مرحله اجرا قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن رنجبر عسکری شامگاه یکشنبه به مناسبت روز روابط عمومی در نشست خبری با اشاره به اینکه این دانشگاه معین اقتصادی مناطق محروم رفسنجان است افزود: منطقه خنامان از مناطق محروم این شهرستان است که با کمک اهالی منطقه، سه سال است که طرح زعفران کاری را در سه هکتار انجام می دهد.
وی تصریح کرد: در این مدت 2 کیلوگرم محصول زعفران از مزارع زیر کشت خنامان برداشت شده و این طرح در این منطقه در حال توسعه است، ضمن اینکه مجوز گلخانه کشت سبزی نیز در این منطقه صادر و گلخانه ها احداث شده است.
وی بیان کرد: همچنین در شاهزاده عباس رفسنجان نیز 2 استخر پرورش ماهی احداث شد و در حال حاضر 54 هزار قطعه ماهی در آن در حال پرورش است که در آینده نزدیک برداشت و به بازار عرضه خواهند شد.
وی ادامه داد: در روستای مانی از توابع سرچشمه نیز یک هکتار زعفران کاری توسط دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان انجام شده و در شهرک مجتمع مس سرچشمه هم طرح زعفران کاری و کشت گل محمدی در حال اجرا و توسعه است.
رنجبر عسکری گفت: سند راهبردی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در حال تدوین است تا واحدهای سازمانی نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت کنند و 85 درصد شاخص ها تعیین و تعریف شده و تا شهریور ماه سند راهبردی پنج معاونت دانشگاه مشخص می شود.
رنجبر عسکری با اشاره به اینکه گاهی انفجار خودرهای گازسوز رخ می دهد تصریح کرد: اخیرا طرحی به وزارتخانه ارائه شده تا فشار گاز را به یک صدم‌ برساند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزشی نیز دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در 99 رشته و مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرد و 20 درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.
وی با اشاره به اینکه اگر کمک خیرین نبود‌ ساختمان دانشگاه ولیعصر (عج) احداث نمی شد گفت: 12 خیر از جمله حاج شیخ محمد هاشمیان، حاج محمد فروتن، حسین امین، رمضانی، محمد غلامرضایی، دکتر تجدد، پری شمسی، مرشدی و مرعشی خیرین دانشگاه هستند.
دانشگاه ولیعصر رفسنجان در حال حاصر حدود 9 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی را دارد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433

نظر شما