شناسهٔ خبر: 32994351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فاز سوم دانشگاه ولیعصر رفسنجان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: فاز ۳ این دانشگاه در ۱۷ هزار متر مربع در حال ساخت است که ۸۵ درصد از آن پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، دکتر حسن رنجبر کریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به مناسبت روز روابط عمومی در نشستی با خبرنگاران روابط عمومی را علم مدیریت اطلاعات و علمی که تلاش دارد ارتباط یک سازمان و مخاطبینش را داشته باشد، دانست و گفت: لذا مخاطبین ما کل جامعه هستند و از طرفی شغلی پر از مسئولیت است؛ باتوجه به اینکه جامعه امروزی به سمتی رفته که جهان را تبدیل به دهکده کوچک کرده است و در آنِ واحد می توان هرگونه اطلاعات را به جهان انتقال داد و انتقال اطلاعات مسئولیت سنگینی است و فن، حرفه و صداقتی می خواهد که اطلاعات را به نحو شایسته انتقال دهیم.

 

رنجبر کریمی در رابطه با برنامه راهبردی دانشگاه هم گفت: سند راهبردی در حال تدوین است تا واحد های سازمانی نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت کنند و خوشبختانه ۸۵ درصد شاخص ها تعیین و تعریف شده و تا شهریور ماه سند راهبردی ۵ معاونت دانشگاه مشخص می شود؛ تمام شاخص ها را تعیین خواهیم کرد و در اختیار دانشکده ها می گذاریم تا بر اساس طرح های آموزشی و پژوهشی‌ تلاش خواهند کرد؛ یک سری برنامه های دانشگاه ۵ ساله است‌ و این سند راهبردی و شاخص ها در چشم انداز، قابل تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: هر دانشکده باید بتواند ارتباط موثر با جامعه داشته باشد به ویژه اینکه دانشگاه ها در نسل چهارم قرار دارند و جامعه باید پاسخگوی جامعه و رفع مشکلات آنها باشد.

 

این مسئول اظهار داشت: از شرکت های مرکز رشد و فناوری حمایت داریم و مرکز رشد واحدی است که به افراد صاحب ایده و صاحب فکر  کمک می کند تا ایده تبدیل به ثروت شود در این زمینه دانشگاه ولیعصر رفسنجان به عنوان‌اولین دانشگاه در استان در سال ۹۱  مرکز رشد را احداث کرده است و ۵۵ شرکت در زمینه های مختلف فعالیت دارد و ۷ شرکت از مرکز رشد نیز به عنوان دانش بنیان شناخته شده است.

رییس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه هم گفت: ارتباط با صنایع رفسنجان را داریم، مس از صنایع مهم کشورمان است که در این حوزه دو عنصر داریم که از خارج واردات داریم و اگر در داخل ساخته شود به بیگانگان  وابسته نخواهیم شد.

وی ادامه داد: کود اسید سولفوریکی که در مجتمع مس در حال تولید است لذا کود سولفات آلومینیوم در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته است کودی بسیار عالی برای باغات پسته است و به دنبال شخص خیری هستیم تا تولید انبوه کود  انجام شود.

رنجبر کریمی ادامه داد: همچنین به وزارت نفت اخیرا طرحی مطرح کردیم؛ انفجار ماشین های گازسوز را داریم و این امر خطیر است لذا طرحی نوشته شده تا فشار گاز را به یک صدم‌  برساند و دانشگاه خوب وارد شده و نقش خود را ایفا کرده تا کاری برا صنعت انجام شود و همچنین  در آینده نزدیک با صنایع رفسنجان ارتباط خواهیم گرفت؛ در زمینه آموزشی هم دانشگاه در ۹۹ رشته و مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرد و ۲۰ درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی اند.

وی با اشاره به اینکه اگر خیرین نبودند‌ ساختمان دانشگاه ولیعصر ایجاد نمی شد از ۱۲ خیر از جمله حاج شیخ محمد هاشمیان، حاج محمد فروتن، حسین امین، رمضانی، محمد غلامرضایی، دکتر تجدد، پری شمسی، آقای مرشدی، مرعشی و غیره یاد کرد و افزود: تا سال ۸۵ یک ریال کمک بودجه ای نداشتیم و خیرین به کمک دانشگاه آمدند بیش از ۱۳۰ هزار متر مربع ساختمان احداث شده که توسط خیرین.انجام گرفته است.

دکتر رنجبر کریمی تصریح کرد: فاز ۳ این دانشگاه در ۱۷ هزار متر مربع در حال ساخت است که ۸۵ درصد از آن پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن 8 میلیارد تومان بودجه نیاز است و این فاز 3 دانشگاه شامل دانشکده علوم ریاضی، دانشکده علوم اقتصاد، خوابگاه صبوری و خانه 2 فرهنگ است.

*** گذری بر اجرای طرح های اقتصادی دانشگاه ولیعصر رفسنجان

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان را اداه با اشاره به اینکه این دانشگاه معین اقتصادی مناطق محروم شهرستان است افزود: منطقه خنامان از مناطق محروم رفسنجان است که در آن با کمک اهالی سه سال است که طرح زعفران کاری را در 3 هکتار انجام می دهیم و در این مدت 2 کیلو گرم محصول برداشت شده و این طرح در این منطقه در حال توسعه است، ضمن اینکه مجوز گلخانه کشت سبزی در این منطقه صادر و این گلخانه احداث شد.

وی تصریح کرد: همچنین در شاهزاده عباس رفسنجان هم دو استخر پرورش ماهی احداث شد و در حال حاضر 54 هزار قطعه ماهی در آن در حال پرورش است که در آینده نزدیک برداشت و به بازار عرضه خواهند شد.

وی ادامه داد: در روستای مانی هم یک هکتار زعفران کاری توسط دانشگاه انجام شده و در شهرک مس نیز کشت گل محمدی و زعفران را داریم.

رنجبر کریمی خاطرنشان کرد: پرورش دام های سبک و کمک به تولید گوشت در اقتصاد جامعه نیز از اهداف  این دانشگاه است تا در راستای رونق اقتصادی گام برداشته باشیم.

نظر شما