شناسهٔ خبر: 32986445 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پلیس پیشگیری ناجا:

برخورد با اخلالگران و ناامن کنندگان فضای مجازی جدی است

تهران- ایرنا- رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: به منظور ارتقای امنیت فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرم به شدت با اخلالگران و ناامن کنندگان فضای مجازی برخورد و آنان را به مراجع قضائی معرفی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پلیس، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی با نخبگان فرهنگی و اجتماعی در خصوص استفاده مناسب اقشار مختلف جامعه از فضای اینترنت، اظهار داشت: دستگاه های متولی باید با برنامه ریزی و آموزش های مدون به خانواده ها، اطلاع رسانی به موقع و پویا با استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای نسبت به آگاه سازی و ارتقای مهارت رسانه ای هم میهنان در موضوعات روز دنیا اقدام کنند.
وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به واسطه پشتیبانی نظام سلطه رسانه ای با مدیریت بستر اینترنت و شبکه های مجازی نسبت به تولید و انتشار اخبار جعلی و کذب، مظلوم نمایی، القای شبهات و شایعه پراکنی، افکار و نظرات مردم را در مسیر نادرست جهت دهی می کنند.
رییس پلیس پیشگیری ناجا، راهکارهای مقابله با تهدیدات و آسیب های اجتماعی استفاده غیر مجاز از اینترنت را، فرهنگ سازی، آموزش عمومی و نظارت مستمر دانست و افزود: باید با همکاری دستگاه های فرهنگی، سازمان های دولتی و غیر دولتی و خانواده ها گامی موثر در راستای آگاه سازی عمومی برداشته شود.
سردار شرفی تصریح کرد: خانواده ها مسئولیت بیشتری در افزایش مهارت رسانه ای خود و فرزندان دارند و لازم است خود را در معرض آموزش های مناسب با این فضا که از طریق دستگاه های مسئول ارائه می شود، قرار دهند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا به ماموریت انکارناپذیر پیشگیری از جرم توسط پلیس اشاره و بیان کرد: به واسطه رفتار های مجرمانه مجرمان در فضای مجازی، پلیس با شدت نسبت به رصد این فضا اقدام و با شناسایی و برخورد با مجرمان فعال در این فضای امنیت این بستر را تامین می کند.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم در فضای مجازی، ادامه داد: پلیس برای تامین امنیت پایدار و حفظ آرامش شهروندان در فضای مجازی ضمن ارائه آموزش در بستر اینترنت نسبت به کاهش آسیب‌های مربوط به این فضا در راستای حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و حفظ حریم خصوصی کاربران کمک قابل توجه ای می کند.
اجتمام*9294*1193

نظر شما