شناسهٔ خبر: 32950369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يوونتوس و الگري به پايان راه رسيدند؛ خداحافظي طولاني

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- باشگاه يوونتوس اعلام کرده ماسيميليانو آلگري پس از 5 سال در پايان فصل از اين تيم جدا خواهد شد.
به گزارش آريا، سران يوونتوس و آلگري پس از جلساتي که در روزهاي اخير برگزار کردند سرانجام به اين نتيجه رسيدند که به همکاري خود پايان دهند. پس از کش و قوس فراوان، باشگاه يوونتوس با انتشار بيانيه اي، اعلام کرد که مکس الگري فصل آينده روي نيمکت اين تيم نخواهد بود. در بيانيه باشگاه آمده که فردا، مکس الگري با آندرا آنيلي ساعت 2 به وقت محلي در کنفرانس مطبوعاتي حاضر خواهند شد و توضيحات بيشتر در اين خصوص را اعلام خواهند کرد.
طرفين طي سه روز اخير، سه جلسه با يکديگر ملاقات داشتند و در نهايت به نظر رسيد، خواسته‌هاي فني الگري و تضمين‌هايي که براي شروع فصل جديد از مسئولان باشگاه خواسته بود، مورد قبل فابيو پاراتيچي و ندود قرار نگرفته است و در نهايت طرفين به اين جمع بندي رسيدند که پس از پنج سال، پايان همکاري را اعلام کنند. الگري در مدت زمان پنج فصل حضورش در يوونتوس، موفق شد يازده جام را کسب کند، پنج قهرماني سري آ، چهار قهرماني کوپا ايتاليا و دو سوپرکاپ ايتاليا حاصل کار سرمربي باتجربه يوونتوس بود. او همچنين دو بار يوونتوس را به فينال ليگ قهرمانان اروپا رساند. الگري در همين مدت، از نظر تعداد جام، به سومين مربي پرافتخار تاريخ باشگاه يوونتوس تبديل شد.
اکنون و با خروج مکس آلگري از يوونتوس مي‌توان تيم هاي زيادي را به عنوان مقصدهاي احتمالي او در نظر گرفت. يکي از گزينه هاي پيش روي آلگري، بازگشت به ميلان است؛ تيمي که او در سال هاي 2010 تا 2014 آن را هدايت کرد و با اين تيم به قهرماني سري آ در فصل 11-2010 رسيد. در حقيقت آخرين تيمي که قبل از يوونتوس طعم قهرماني سري آ را چشيد ميلان تحت هدايت آلگري بوده است. اما با وجود اين که ميلان به احتمال فراوان در پايان فصل با گتوزو قطع همکاري خواهد کرد، آلگري خود تمايلي به اين بازگشت نخواهد داشت. دو گزينه ديگر، دو تيم مطرح پاريسن‌ژرمن و بايرن مونيخ هستند. پاريسن‌ژرمن فصل نااميدکننده اي را سپري کرده و تنها موفق به فتح ليگ يک فرانسه شده است. آينده نيکو کواچ روي نيمکت بايرن مونيخ نيز به هفته پاياني بوندسليگا دارد. در صورت لغزش بايرن و از دست رفتن قهرماني، نمي‌توان شانسي را براي بقاي کواچ در آليانز آرنا متصور بود.
اما نکته اي که مي‌تواند آلگري را به نيمکت اين دو تيم نزديک تر کند، عطش بايرن و پي‌اس‌جي براي موفقيت در رقابت هاي اروپايي باشد. هر دو تيم حذفي زودهنگام در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان را تجربه کردند و به دنبال فردي مي‌گردند که آن ها را به قله فوتبال اروپا برساند. آلگري-که در سال هاي اخير دو فينال را در سال هاي 2015 و 2017 تجربه کرده-مي‌تواند گزينه اي ايده آل باشد. منچستريونايتد گزينه بعدي اين فهرست است. اين تيم در اوايل ماه مارچ قرارداد اوله گونار سولسشائر را تمديد کرد اما روند فاجعه بار شياطين سرخ در پايان فصل، شايد سران باشگاه را به تجديد نظر در اين خصوص وادارد. به خصوص بعد از آن که در آخرين بازي يونايتد در مقابل کارديف، شعارهايي مبني بر اخراج از برخي سکوهاي اولدترافورد به گوش مي‌رسيد. تصميم دو تيم بعدي مستقيما به تصميم يوونتوس بستگي خواهد داشت. تاتنهام در اين تابستان به دنبال روشن شدن وضعيت مائوريسيو پوچتينو است، فردي که گفته مي‌شود يوونتوس نيز يکي از تيم هاي خواهان اوست. در صورت خروج سرمربي آرژانتيني، آن گاه ممکن است شاهد يک شبه جابه جايي روي نيمکت اين دو تيم باشيم.
اينتر نيز وضعيتي نسبتا مشابه دارد. مدتهاست که از آنتونيو کونته به عنوان سرمربي بعدي اينترميلان ياد مي‌شود اما اگر او بخواهد در چرخشي ناگهاني، به يوونتوس بازگردد آن گاه مي‌توان آلگري را در مسير سن‌سيرو تصور کرد. تيم بعدي اما عجيب ترين گزينه خواهد بود. آندره‌آ مونتاناري خبرنگار حوزه يوونتوس خبر از نزديک شدن گالاتاسراي ترکيه به آلگري داده است اما بعيد به نظر مي‌رسد آلگري با وجود داشتن مشترياني در ليگ هاي معتبر اروپايي به سوپرليگ ترکيه کوچ کند. گالاتاسراي تجربه حضور مربيان ايتاليايي را داشته و در سال هاي گذشته، مربياني نظير روبرتو مانچيني و چزاره پراندلي روي نيمکت اين تيم نشسته اند.
حالا گزينه‌هاي در دسترس براي يوونتوس محدود خواهد بود، آنتونيو کونته گفته مي‌شود کار انتقالش به اينتر تمام شده است، اما اسکاي اسپورت مي‌گويد، اگر ندود و فابيو پاراتيچي نظر آندرا آنيلي را که چندان علاقه اي به بازگشت کونته ندارد را بتوانند عوض کنند، او به اين تيم بازخواهد گشت، اتفاقي که با توجه به سختي تغيير نظر آنيلي، خيلي بعيد مي‌رسد، اما غيرممکن نخواهد بود. مومبلانو که از حدود دو هفته پيش با قاطعيت خبر مي‌داد که پايان کار الگري در يوونتوس رقم خورده، حالا مدعي است که پپ گوارديولا، گزينه اصلي يوونتوس خواهد بود. گوارديولا به لطفِ دوران حضورش در برشيا، ايتاليايي را به خوبي صحبت مي‌کند و بارها گفته که علاقه دارد روزي دوباره به فوتبال ايتاليا بازگردد. مذاکره يوونتوس با منچسترسيتي براي جذب گوارديولا راحت نخواهد بود و يوونتوس کار سختي براي راضي کردن سيتيزن‌ها خواهد داشت. مومبلانو اما با قاطعيت مي‌گويد گزينه‌هاي درجه دو را بايد از ليست يووه خط زد، سرمربي فصل آينده يوونتوس يا گوارديولا خواهد بود، يا نفر دومي که از نظر فني پس از گوارديولا قرار بگيرد.
داستان براي پوچتينو هم همينگونه است، او بعد از مدت‌ها تيمش را به فينال ليگ قهرمانان اروپا رسانده است و بعيد است که تاتنهام به راحتي با جدايي او کنار بيايد. ديديه دشان که پس از سقوط يوونتوس به سري ب هدايت اين تيم را برعهده گرفت و اين تيم را به سري آ بازگرداند ديگر نامي است که اين روزها مطرح مي‌شود، اما او هم با فدراسيون فوتبال فرانسه قرارداد دارد و بعيد است جدايي او به راحتي رقم بخورد. با شرايط فعلي، تنها مربي که در دسترس تر از همه گزينه‌ها براي يوونتوس باشد، سيمونه اينزاگي، سرمربي فعلي لاتزيو است، او طي سال هاي اخير، نتايج خوبي را در لاتزيو کسب کرده و فصل قبل آن‌ها را به يک قدمي سهميه ليگ قهرمانان اروپا رساند که در هفته آخر با شکست مقابل اينتر آن را از دست داد، او چهارشنبه هفته جاري، با اين تيم قهرمان جام حذفي ايتاليا شد. اينزاگي پس از اينکه حمايت‌هاي لازم از سوي باشگاه از او نشد، حالا احتمالا به فکر جدايي افتاده باشد، اينزاگي با پاول ندود قبلاً در لاتزيو هم تيمي بوده است و گفته مي‌شود حمايت پاول ندود و فابيو پاراتيچي را براي هدايت يوونتوس خواهد داشت.

نظر شما