شناسهٔ خبر: 32931983 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

32 هزار طرح توليدي نيمه تمام و راکد در استان تهران وجود دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان تهران گفت: در حال حاضر 20 هزار طرح توليدي نيمه تمام و 12 هزار طرح راکد در اين استان وجود دارد که در صورت راه اندازي 200 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود.

به گزارش ايرنا، صابر پرنيان روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهي اقتصادي مقاومتي استان تهران که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران به ميزباني پاکدشت برگزار شد، اظهارداشت: در حوزه طرح هاي نيمه تمام، يک هزار و 600 طرح در شهرک هاي صنعتي دولتي و 6 هزار و 500 واحد در شهرک هاي صنعتي خصوصي با پيشرفت فيزيکي 60 درصد و 12 هزار واحد راکد در استان تهران وجود دارد.
وي عنوان کرد: نياز شهرک هاي صنعتي استان تهران در حوزه برق، يک هزار و 701 مگاوات است که تا کنون 537 مگاوات آن تأمين شده و 300 مگاوات در محدوده بحران و 134 مگاوات درمحدوده فوق بحران قرار دارد.
پرنيان اظهار داشت: به منظور تأمين برق مورد نياز شهرک هاي صنعتي استان تهران، به 400 ميليارد تومان اعتبار نياز است که تأمين اين اعتبار از توان استان خارج و نياز به مساعدت دولت دارد.
وي تصريح کرد: علاوه بر برق ، شهرک هاي استان تهران در حوزه آب نيز با مشکل مواجه مي باشند و از يکهزار و 676 ليتر بر ثانيه آب مورد نياز شهرک ها، 300 ليتر برثانيه در محدوده فوق بحراني قرار دارد.
مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان تهران از راه اندازي بزرگترين شهرک پوشاک خاورميانه با اعتباري بالغ بر 4 هزار ميليارد تومان توسط بخش خصوصي خبر داد و افزود: اين پروژه يکي از مهمترين پيشران هاي اقتصاد کشور است چرا که در حال حاضر صادرات پوشاک ايران 47 سنت است در حالي که ترکيه 140 دلار سرانه صادرات پوشاک دارد.
وي همچنين از راه اندازي شهرک صنعتي آي سي تي در استان تهران خبر داد و افزود: با راه اندازي اين شهرک 120 هزار نفر مشغول به کار مي شوند.
پرنيان اظهار داشت: در حال حاضر 47 بافت صنعتي فاقد مجوز در استان تهران فعاليت مي کنند که فعالان مستقر در اين مناطق با مشکلات عديده اي در حوزه پروانه کسب و برق دارند که نيازمند مساعدت دولت در زمينه تعيين تکليف اين مناطق مي باشيم.
به گزارش ايرنا، رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشيروان محسني بند پي امروز پنجشنبه براي افتتاح چند طرح صنعتي به شهرستان ورامين و پاکدشت سفر کرد.
تهرام/7254/6003
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما