شناسهٔ خبر: 32928833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت 38 کارگاه شن و ماسه در استان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 38 کارگاه شن و ماسه در استان داریم که 28 واحد فعال، 4 واحد نیمه فعال و 6 واحد تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اولویت‌های بخش معدن استان قم اظهار کرد: فعال سازی معادن راکد استان جزو اولویت‌ها است، 35 معدن راکد در قم داریم که 10 معدن در اختیار خود معدن کاران است.

وی ادامه داد: دریاچه نمک جزو ظرفیت‌های بخش معدنی در استان قم است و بحث استخراج مواد معدنی از این دریاچه در سال رونق تولید به عنوان اولویت اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ساماندهی معادن شن و ماسه توسط شورای معادن استان پیگیری می‌شود، تا پیش از سال 90 صدور مجوز برداشت شن و ماسه رودخانه ای در اختیار دفاتر فنی استانداری بود، اما از سال 90 به بعد براساس قانون مسؤولیت کامل صدور مجوزهای شن و ماسه به وزارت صنعت واگذار شد.

سیجانی با اشاره به مجوزهای برداشت شن و ماسه در استان قم اظهار کرد: 38 کارگاه شن و ماسه در استان داریم که 28 واحد فعال، 4 واحد نیمه فعال و 6 واحد تعطیل است.

وی ادامه داد: در سال 97 32 مجوز برداشت با تناژ اسمی 913 هزار تن و دو پروانه بهره برداری با استخراج سالیانه 190 هزار تن صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مشکلات معادن شن و ماسه استان، اتمام ذخایر معدنی و عدم امکان تامین مصالح، معارضین محلی، برداشت‌های غیرمجاز و تخریب و عدم همکاری لازم برخی ارگان‌ها است.

سیجانی با اشاره به وضعیت معادن شن و ماسه استان قم اظهار کرد: باید برای تامین معادن جدید به خصوص به صورت واگذاری از طریق مزایده‌های معدنی اقدام شود، با توجه به مشکلات پیش آمده در خصوص برداشت از بستر رودخانه‌ها، ترجیح به استفاده از مصالح کوهی به جای مصالح رودخانه ای است.

وی خاطرنشان کرد: باید برآورد میزان نیاز استان قم به شن و ماسه در قالب پروژه‌های عمرانی و کارگاه‌های شن و ماسه توسط دفتر فنی استانداری انجام شود.

انتهای پیام/78004*30

نظر شما