شناسهٔ خبر: 32928205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخریب‌هایی تا ۷۰ درصد براثر سیل آشخانه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی گفت: تخریب ۱۰۰ درصدی براثر سیل آشخانه ایجاد نشده اما برخی منازل تا ۷۰ درصد آسیب دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مانه و سملقان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی محسن نجات اظهار کرد: با پیش‌بینی جاری شدن سیلاب در شهر آشخانه نیروهای جمعیت هلال‌احمر از ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه صبح امروز به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: با اقدام به‌موقع امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر ۴۵ منزل مسکونی و ۱۹ باب مغازه و پارکینگ که در مسیر جریان آب قرار داشتند پیش از جاری شدن آب در ساعت ۸ صبح تخلیه شدند.

وی خاطرنشان کرد از همان ساعات اولیه و پیش از جاری شدن آب ۱۰ تیم به همراه ۱۰ دستگاه لجن کش در مناطق مستقر شدند.

نجات درباره میزان خسارات واردشده به منازل نیز گفت: جاری شدن آب و ورود آن به ۴۵ منزل مسکونی و مغازه خسارتی به آن‌ها وارد کرد که گروه‌های ارزیاب مشغول بررسی هستند. خوشبختانه تخریب صد درصد نداشتیم اما تعدادی از منازل ۶۰ الی ۷۰ درصد آسیب دیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی از بسیج همه امکانات برای کمک‌رسانی و پاک‌سازی منازل آسیب‌دیده از سیل در شهر آشخانه از توابع شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

حیاتی تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی و همچنین نیروهای امدادی هلال‌احمر و مردمی در قالب گروه‌های مختلف مشغول پاک‌سازی منازل آسیب‌دیده می‌باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی افزود: موکب اربعین حسینی در شهر آشخانه جهت تأمین غذای موردنیاز برای افطار و سحر مردم سیل‌زده فعال‌شده است.

وی ادامه داد: تمامی امکانات استان بسیج شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار پاک‌سازی منازل سیل‌زده انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما