شناسهٔ خبر: 32927193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی:

سیل به ۱۰۰ واحد مسکونی شهر آشخانه خسارت وارد کرد

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: سیلاب شب گذشته به ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر آشخانه خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

رضا رجب زاده روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از منازل آسیب دیده از سیل شب گذشته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهارداشت: سیلاب به منازلی که در مسیر عبور آب بودند، خسارت وارد کرده است.

 

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بیان کرد: به منازل مسکونی در منطقه شهرک فرهنگیان و مسکن مهر در شهر آشخانه و منازل همکف در این سیل بیشترین خسارات وارد شده است.

 

رجب زاده اظهار داشت:در سیل شب گذشته خسارت جانی نداشته ایم و خسارت ها بیشتر مالی و در بخش لوازم خانگی شهروندان تجهیزات منازل، تخریب دیوارها و آب گرفتگی در منازل بوده است.

 

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهارکرد: این سیل از بالا دست منطقه بش دره از سمت روستای بیار و زوعلیا به منطقه مسکن مهر وارد شده است و کارشناسان در حال ارزیابی و برآورد خسارت ها هستند.

 

وی با توجه به این سوال که در زمان بارندگی های شدید متاسفانه مسکن مهر در شهر آشخانه دچار سیلاب می شود، گفت: شبکه هدایت آب ها در منطقه مسکن مهر نامشخص است و در این منطقه برای هدایت سیلاب ها کانال و مسیلی اندیشیده نشده است.

 

رجب زاده، تصرح کرد: کارشناسان و مهندسان رودخانه را وارد این منطقه کرده ایم تا مشخص کنند قبل ساخت مسکن در این منطقه سیلاب از کجا وارد می شود که باید با یک کار اساسی با ایجاد یک شبکه اصلی مشکل آن برطرف شود.

 

امام جمعه شهرستان بجنورد هم گفت: مردم نگران نباشند و با توجه به تجربه مسئولان و زحماتی که خواهند کشید مشکلات مرتفع خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهارداشت: باید مسئولان تمهیداتی بیندیشند تا در منطقه مسکن مهر دیگر شاهد ورود سیلاب به منازل مسکونی مردم نباشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: مردم آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و ان شاالله هر چه سریعتر مشکلات آنان برطرف می شود.

 

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مانه و سملقان هم گفت: تعداد ۱۰۰ نفر از یگان ویژه استان خراسان شمالی در ساعات اولیه وارد کار شدند و به مردم خدمات ارائه کردند.

 

سرهنگ علی حسین رختیانی افزود: کل نیروهای شهرستان در این منطقه به مردم از لحاظ امنیتی و ... خدمات ارائه می کنند.

 

رئیس اداره هلال احمر شهرستان مانه و سملقان هم گفت: تعداد ۱۰ تیم عملیاتی در ساعت اولیه ۲ بامداد پنج شنبه وارد کار شدند و تعداد ۸ موتور پمپ تعداد ۴۵ منزل مسکونی و ۱۹ مغازه که دچار سیلاب شده بودند تخلیه شد و قبل از ساعت ۸ صبح ۹۹ درصد کار انجام شد.

 

جواد جهانی افزود: در حال حاضر برای نظافت منازل مسکونی در حال فعالیت و ارائه خدمات هستیم و برای اسکان شهروندان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان؛ دبستان ۶کلاسه حضرت مریم در شهر آشخانه نیز دچار سیلاب شده است که توسط نیروهای آموزش و پرورش در حال تخلیه آب از این دبستان هستند.

 

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

 

نظر شما