شناسهٔ خبر: 32889111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جزئيات عمليات يمني ها عليه تاسيسات نفتي عربستان/ عمليات امروز پيام خوش آمد گويي به ناو آمريکايي بود!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مقامات عربستاني اذعان کردند، تأسيسات نفتي اين کشور با پهپادهاي انتحاري ارتش يمن هدف قرار گرفته است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، سخنگوي سازمان امنيت عربستان اعلام کرد: رأس ساعت شش تا شش و نيم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي دو ايستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌هاي «الدوادمي و عنيف» به صورت محدود هدف قرار گرفت.
بر اساس گزارش خبرگزاري رسمي عربستان «واس»، وي افزود، طرف‌هاي مسئول اقدامات لازم را انجام داده‌اند و هر اتفاقي در اين باره اعلام خواهد شد.
شبکه «الجزيره» هم اعلام کرد، وزير انرژي عربستان به هدف قرار گرفتن تأسيستات نفتي سعودي با پهپاد‌هاي انتحاري اذعان کرد.
خالد الفالح وزير انرژي عربستان سعودي اعلام کرد خط لوله نفت بين منطقه الشرقيه و ينبع در ساحل درياي سرخ، هدف حمله هواپيماهاي بدون سرنشين قرار گرفته است.
وزير انرژي عربستان سعودي از آتش سوزي در خط لوله نفت در اين کشور نزديک رياض خبر داد و اعلام کرد اين آتش سوزي مهار شده است.
الفالح به توقف فعاليت خط لوله اصلي نفت بين منطقه الشرقيه و ينبع در ساحل درياي سرخ خبر داد و اعلام کرد اين اقدام براي تعمير خط لوله صورت گرفته است.
وزير انرژي عربستان سعودي گفت: توليد و صادرات نفت خام عربستان بدون توقف ادامه خواهد داشت. اين عمليات خرابکارانه عليه صادرات نفت به بازارهاي جهاني صورت گرفت. اين حمله با هواپيماي بدون سرنشين بمبگذاري شده صورت گرفت و خسارت هاي محدودي بر جاي گذاشت. اين عمليات اهميت مقابله با همه طرف ها را که عامل چنين عمليات خرابکارانه اي هستند را ثابت مي کند.

جزئيات عمليات يمني ها به تاسيسات نفتي عربستان
عمليات صبح امروز نيروي هوايي ارتش و کميته هاي مردمي يمن تاسيسات نفتي شهر ينبع در جنوب غربي عربستان واقع بر ساحل درياي سرخ را هدف قرار گرفته است.
گفتني است صبح امروز در عمليات هوايي ارتش و کميته هاي مردمي يمن 7 پهپاد به صورت همزمان به تاسيسات حياتي سعودي ها حمله کردند.
اين گسترده ترين عمليات هوايي يگان هاي پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن از زمان آغاز تجاوز به اين کشور به شمار مي رود.
شبکه تلويزيوني المنار نيز به نقل از يک منبع نظامي يمني با اشاره به عمليات گسترده عليه تاسيسات حياتي عربستان سعودي افزود اين عمليات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره يمن صورت گرفت.
يک مقام نظامي اعلام کرد اين حملات با هفت فروند هواپيماي بدون سرنشين عليه تاسيسات مهم و حياتي عربستان سعودي انجام شده است .
اين منبع نظامي افزود در صورت ادامه تجاوزات، براي اجراي حملات بيشتر آمادگي داريم.

عمليات امروز پيام خوش آمد گويي به ناو آمريکايي بود!
فهمي اليوسفي نايب رئيس وزير اطلاع رساني يمن عمليات پهپادي صبح امروز ارتش و کميته هاي مردمي يمن در هدف قرار دادن تاسيسات حياتي عربستان را پيشرفتي مهم عنوان کرد که پيام هاي متعددي را با خود حمل مي کند که مهم ترين آن اين است که آنهايي که جز "کلاشنيکف"سلاح ديگر نداشتند امروز پهپادهايي بدون سرنشين مي سازند که تا عمق کشورهاي متجاوز نفوذ مي کند.
يوسفي نايب رئيس وزير اطلاع رساني يمن در گفتگو با شبکه العالم اين عمليات را عملياتي موفقيت آميز و در راستاي پاسخ به جنايتهايي که در دو روز گذشته مردم بيگناه را در شهر صعده هدف قرار داد عنوان کرد و همزماني اين عمليات با ورود ناوگان آمريکا به خليج فارس که باعث افزايش تنش و تهديد در منطقه شده اهميت آن را چند برابر کرده است.
وي ادامه داد اين عمليات پيامي براي نيروهاي آمريکايي که در حال ورود به خليج فارس هستند دانست و خاطر نشان کرد که پيام ديگر اين عمليات به سعودي ها اين است که آنها در تيررس سلاح هاي ما قرار دارند و ناوگان آمريکايي نمي تواند آل سعود را که ملت يمن را با انواع اسلحه هاي آمريکايي هدف قرار داند حمايت کنند.
يوسفي تاکيد کرد که شمارش معکوس براي آل سعود آغاز شده است چرا که پهپادهاي يمني امروزه به عمق عربستان مي رسد و تاسيسات نفتي آن را هدف قرار مي دهد، عربستان که بزرگترين مخزن سلاح دنيا را دارا مي باشد نتوانست خود را در برابر ضربات ارتش و کميته هاي مردمي يمن حمايت کنند که تا ديروز جز "کلاشنيکوف" سلاحي نداشتند و امروزه مي توانند پهپادهايي بسازند که به امارات و عربستان مي رسد.
يوسفي در پايان گفت: اين ضربه در اين زمان پيام خوش آمد گويي به آمريکايي هايي است که قرار است که به خليج فارس بيايند و پيامي است به عربستان سعودي که امروزه در تير رس اسلحه ماست و ناوگان آمريکايي نمي توانند آل سعود را حمايت کنند بعد از آنکه همه سلاح هاي آمريکايي را براي ضربه زدن به ملت يمن استفاده کردند و نتوانستند بانکي از اهداف در يمن پيدا کنند.

نظر شما