شناسهٔ خبر: 32875354 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همراه با آتش سوزی خط لوله نفتی؛

اذعان وزیر سعودی به عملیات پهپادی یمنی‌ها

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی به حمله به خط لوله نفت این کشور در سواحل دریای سرخ اذعان کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما‎ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد خط لوله نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ، هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.
وزیر انرژی عربستان سعودی از آتش سوزی در خط لوله نفت در این کشور نزدیک ریاض خبر داد و اعلام کرد این آتش سوزی مهار شده است.
الفالح به توقف فعالیت خط لوله اصلی نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد این اقدام برای تعمیر خط لوله صورت گرفته است.
وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: تولید و صادرات نفت خام عربستان بدون توقف ادامه خواهد داشت. این عملیات خرابکارانه علیه صادرات نفت به بازارهای جهانی صورت گرفت. این حمله با هواپیمای بدون سرنشین بمبگذاری شده صورت گرفت و خسارت های محدودی بر جای گذاشت. این عملیات اهمیت مقابله با همه طرف ها را که عامل چنین عملیات خرابکارانه ای هستند را ثابت می کند.
 
تصاویر ارتش و کمیته های مردمی یمن از محل حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3504479"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2425877/3504479?width=400&height=300"></script></div>
 
بیانیه نیروهای مسلح یمن
عملیات با کمک بعضی افراد شرافتمند در داخل خاک عربستان صورت گرفت
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح ما برای اجرای عملیات گسترده تر در عمق خاک عربستان آمادگی دارند. عملیات با کمک بعضی از افراد شرافتمند در عمق خاک عربستان صورت گرفت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3504847"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2425877/3504847?width=400&height=300"></script></div>
 
يحيي سريع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری جزئیات حمله پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را تشریح کرد.
مشروح خبر 
 
سخنگوی جنبش انصارالله:  حملات عليه سعودی ها پاسخ به تجاوزات است
شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن درباره حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: ملت یمن با توجه به اقدامات تروریستی سازمان یافته ائتلاف متجاوز که با پوشش و حمایت آمریکا صورت می گیرد هیچ راهی جز دفاع از خودش ندارد. حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی با پهپادها، پاسخی به جنایات متجاوزان و محاصره یمن است.
 
هشدار وزیر دارایی یمن: گزینه های شدیدتری به اجرا در خواهد آمد
وزیر دارایی دولت یمن در صنعاء با اشاره به عملیات امروز یگان پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عمق خاک سعودی گفت اگر نتایج مذاکرات هیئت بانک مرکزی یمن در اردن منفی باشد گزینه های شدیدتری در واکنش به اقدامات رژیم سعودی علیه ملت یمن به اجرا در خواهد آمد. 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3504910"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2425877/3504910?width=400&height=300"></script></div>
 
مشروح خبر 
 
آرامکو ادامه آتش سوزی در ایستگاههای پمپ خط لوله اصلی نفت را تائید کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شرکت ملی نفت عربستان ”آرامکو “ از آتش سوزی در ایستگاه پمپ شماره هشت خط لوله اصلی نفت عربستان در حمله پهپادی خبر داد.
تصاویر گرافیکی از حمله به خط لوله نفت عربستان
شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویر گرافیکی از حمله پهپادهای یمنی به خط لوله اصلی نفت در عربستان پخش کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3503931"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2425877/3503931?width=400&height=300"></script></div>
اذعان سعودي ها به حمله به دو ايستگاه پمپاژ نفت
خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک منبع امنیتی تائید کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت نفتی آرامکو در منطقه ریاض هدف حمله محدود قرار گرفتند.
ر یاست امنیت عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در استان های الدوادمی و عفیف در سطح محدود هدف قرار گرفتند.

حمله پهپاد‌های یمن به تاسیسات حیاتی عربستان
شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از یک منبع نظامی از حمله هفت فروند پهپاد یمنی به اهداف اقتصادي و نفتي عربستان سعودی خبر داد.
 
کارشناس نظامی: رادار‌های عربستان و امارات قادر به ردیابی پهپاد‌های یمنی نیستند
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد سرتیپ محمد هاشم الخالد کارشناس مسائل نظامی در صنعا تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌توانند توازن ترس و تهدید در برابر عربستان سعودی ایجاد کنند.
وی افزود: رادار‌های عربستان سعودی و امارات قادر به ردیابی پهپاد‌های یمنی نیستند.
 
حمله ارتش یمن به مخازن راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در ینبع عربستان
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: در حملات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مخازن راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در شهر ینبع عربستان در ساحل دریای سرخ، هدف قرار گرفت.

­
عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن: هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان را تایید کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان را در حملات امروز یگان پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تایید کرد.
 
انصارالله: در صورت ادامه تجاوزگری، حملات در عمق خاک عربستان ادامه خواهد داشت
ابراهیم العبیدی یکی از مسئولان جنبش انصارالله یمن گفت: رهبران یمن به خوبی می‌دانند چگونه عمل کنند و چگونه از گزینه‌ها و برگ‌های برنده خود استفاده کنند. تا زمانی که تجاوزگری علیه ملت یمن ادامه داشته باشد، عملیات بی سابقه در خاک عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.
 
حمله به تاسيسات حياتي عربستان با هفت پهپاد يمني 
شبکه تلویزیونی المنار نيز به نقل از یک منبع نظامی یمنی با اشاره به عملیات گسترده علیه تاسیسات حیاتی عربستان سعودی افزود این عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن صورت گرفت.
یک مقام نظامی اعلام کرد اين حملات با هفت فروند هواپیمای بدون سرنشین علیه تاسیسات مهم و حیاتی عربستان سعودی انجام شده است .
این منبع نظامی افزود در صورت ادامه تجاوزات، برای اجرای حملات بیشتر آمادگی داریم.
گفتني است يک شنبه صبح انفجارهای مهیبی در داخل بندر الفجیره امارات رخ داد که براساس آمار اوليه بر اثر اين حادثه هفت نفت کش به آتش کشيده شد .در ابتدا اين حادثه با تکذيب مقامات اماراتي و سکوت رسانه اي مواجه شد اما ساعاتي بعد اين حمله با تاييد مقامات اماراتي مواجه شد و عربستان سعودي اعلام کرد دو نفت کش اين کشور نيز در اين حادثه آسيب ديده است .
به رغم گذشت چند روز از اين حادثه تاکنون اطلاعات دقيقي از آن در اختيار رسانه ها قرار نگرفته است و از ميزان خسارات واقعي بندر فجيره اطلاعي در دست نيست که براساس نظر کارشناسان اين سکوت خبري به علت نگراني کشورهاي غربي از افزايش بي سابقه قيمت نفت است .

نظر شما