شناسهٔ خبر: 32886523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اذعان مقامات سعودی؛

هدف قرار گرفتن دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان با پهپادهای انتحاری

منبع: فارس

مقامات عربستانی اذعان کردند، تأسیسات نفتی این کشور با پهپادهای انتحاری ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان امنیت عربستان اعلام کرد: رأس ساعت شش تا شش و نیم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی و عفیف» به صورت محدود هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، وی افزود، طرف‌های مسئول اقدامات لازم را انجام داده‌اند و هر اتفاقی در این باره اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزئیات از عملیات بزرگ یمنی‌ها علیه سعودی

شبکه «الجزیره» هم اعلام کرد، وزیر انرژی عربستان به هدف قرار گرفتن تأسیستات نفتی سعودی با پهپادهای انتحاری اذعان کرد.

یک منبع نظامی یمنی صبح امروز اعلام کرد، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف قرار گرفت. «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن در همین راستا اعلام کرد، عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد».

همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن از فروردین‌ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و بهانه واهی آنها برای این حمله، بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن بود اما ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل این ائتلاف ایستادند و حتی با موشک و پهپاد عمق عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما