شناسهٔ خبر: 32889099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکلات واحدهای مسکن مهر زیر ذره بین کارشناسان

در نخستین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم در سال ۹۸ که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم و با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مشکلات و مسائل واحدهای مسکن مهر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، داود طلوعی معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قم در جلسه شورای تأمین مسکن قم که ظهر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد گفت: زمین‌هایی که در استان قم مستعد ساخت مسکن مهر بودند در دستور کار قرار گرفتند؛ چهار پلاک ثبتی به صورت عمده در ابعاد ۲۷ هکتاری پردیسان، ۸۰ هکتاری شهرک قدس، ۴۸ هکتاری پردیسان و ۳۳ هکتاری پردیسان مستعد انجام تولید مسکن هستند. 

وی افزود: عمده زیر ساخت آماده است و این چهار قطعه در دستور کار قرار گرفته است.

طلوعی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان واقع شده که در آن حدود ۱۵ هکتار به صورت مسکونی تعریف شده است، در این‌ پروژه ۲۳۴ قطعه ویلایی با مساحت ۵۰۰ متر مربعی ساخته خواهد شد که هزینه آماده سازی این پروژه ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و جزو برنامه‌های اجرایی سازمان ملی نیز قرار گرفته است.

معاون مدیرکل راه شهرسازی قم اظهار داشت: به دلیل وجود ارتفاعات در اراضی ۸۰ هکتاری شهرک قدس، حدود ۳۰ هکتار فضای سبز داریم و عملاً شرایط مسکونی ندارد، ۸۹۶ قطعه مسکونی در این‌ پروژه تعریف شده که حدود ۱۶.۷ هکتار فضای مسکونی وجود دارد و شرایط ساخت ۲ هزار و ۹۴۸ واحد مسکونی خواهد داشت، برآورد عملیات ساخت این‌ پروژه ۳۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان پیش بینی شده که در برنامه سازمان ملی استان نیز تعریف شده است.

طلوعی تصریح کرد: در اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان شرایط ساخت حدود ۳ هزار واحد مسکونی و در اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان که در حاشیه شهرها در نظر گرفته شده است شرایط ساخت ۹۳۵ واحد وجود دارد.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این جلسه گفت: شرکت آب و فاضلاب در خصوص تأمین آب مسکن مهر با تعاملاتی که در استان صورت گرفته است اقداماتی اساسی انجام داده که از این ناحیه مشکلی نیست.

وی در ادامه گفت: اما در بحث فاضلاب پردیسان، از ابتدا اجرای تاسیسات فاضلاب به صورت موقت صورت گرفته است انتظار ما این است که متولیان مسکن در این حوزه بر اساس قوانینی که وجود دارد اقداماتی کارشناسی شده و اصولی انجام دهند.

صادق پور تاکید کرد: باید به این نکته توجه کنیم که اضافه کردن دو سایت در حالی که هنوز مشکلات قبلی به قوت خود باقی است شرایط زندگی در منطقه پردیسان را سخت می‌کند.

محسن پورگلیان مدیر کل نوسازی مدارس استان قم نیز در این‌جلسه با اشاره به محلات هشت گانه مسکن مهر گفت: با توجه به نحوه شکل گیری محلات هشت گانه مسکن مهر استان قم، بر اساس استاندارد در هر محله به 6 مدرسه نیاز داریم به عبارتی ۴۸ مدرسه نیاز این مناطق است.

وی یادآور شد: ۱۷ مدرسه به بهره برداری رسیده، پنج مدرسه در دست احداث است که از این تعداد 6 مدرسه توسط اداره کل راه و شهرسازی و مابقی با کمک مردم، خیرین و اعتبارات دولتی ساخته شده است.

پورگلیان‌ تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با افزایش قیمت رهن و اجاره مسکن، رغبت مردم به منطقه پردیسان بیشتر شود که با وجود این تعداد مدرسه پاسخگوی نیازهای مردم‌ نخواهیم بود.

انتهای پیام/2258

نظر شما