شناسهٔ خبر: 32888392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چنارانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

فرهنگیان، زیادی نیستند / ضرورت اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: آقای بطحائی! فرهنگیان می‌گویند شاید تعدادمان زیاد است، اما زیادی که نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه جلسه علنی عصر امروز هاجر چنارانی در تشریح سوال خود با اشاره به مشکلات فرهنگیان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای بطحائی! فرهنگیان می‌گویند شاید تعدادمان زیاد است، اما زیادی که نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق با برنامه ششم توسعه باید اقداماتی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش صورت گیرد، گفت: سوال بنده این است که تاکنون چه اقداماتی برای احتساب آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان در سنوات آنان و همچنین ارائه پیوست‌های آموزش و پرورش برای وزارتخانه‌های مرتبط در راستای توسعه همکاری این وزارتخانه با دستگاه‌های اجرایی دیگر صورت گرفته است؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته چون ژاپن برای آموزش و پرورش افرادی با مدارک تحصیلی بالا چون دکترا استخدام می‌کنند اما جای تعجب دارد که شورای عالی اداری ما مصوبه‌ای اینچنینی دارد که آخرین مدرک تحصیلی کارکنان در سنوات آنان اعمال نمی‌شود.

وی گفت: کار آموزگار به مراتب سخت‌تر از استاد هیئت علمی است اما متأسفانه فاصله حقوق و مزایای اساتید با معلمانی که همان رتبه علمی را با اساتید دارند، بسیار زیاد است و باید مشکلات آنان حل شود.

چنارانی خطاب به بطحائی گفت: در دوران شما خصوصی سازی از ۷ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافته است و امروز مدارس را پولی در اختیار مردم قرار می‌دهید و در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران تا این حد مدرسه خصوصی نداریم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: طبق قانون قرار بود همه مردم از آموزش رایگان بهره مند شوند و سوال ما این است که در خصوصی سازی چه چیزی وجود دارد که مدارس به این سمت و سو رفته اند؟

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، قرار شد حافظه محوری در مدارس کنار گذاشته شود اما در حال حاضر هم در نمرات کیفی چون عالی، بسیار خوب و خوب همان رویه را ادامه می‌دهد، گفت: برای آموزش و پرورش چه منافع اقتصادی وجود دارد که همچنان مافیای کنکور در این بدنه فعالیت می‌کنند.

چنارانی با انتقاد از میزان حقوق و دستمزد فرهنگیان گفت: جای تأسف دارد که فاصله حقوق معلم و پزشک ۴۰ برابر است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: ۹۹ درصد بودجه تخصیص داده شده به آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه می‌شود و اقدامات درخوری برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر امروز نظام آموزش و پرورش با این بدنه بزرگ، نظامی شده است که مدام دستش را به سمت دولت دراز می‌کند، سوال ما این است که چرا یک معاون اقتصادی در این وزارتخانه ندارید.

چنارانی گفت: مجلس همه لوایح مرتبط با آموزش و پرورش را به تصویب رساند و اگر مشکلات دیگری در این وزارتخانه وجود دارد که نیازمند اصلاح قانون است، لازم است که لوایح آن به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: با توجه به ماهیت کار آموزش و پرورش یعنی تربیت نیروهای انسانی، ما نباید در آموزش و پرورش خودمان را درگیر ساخت و سازها و نگهداری مدارس کنیم و باید مثل همه جای دنیا این مسائل را به شهرداری‌ها واگذار کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: این مسئله یکی از مطالبات جدی فرهنگیان است اما متأسفانه راه حل های رفع این معضل در نظر گرفته نشده است.

نظر شما