شناسهٔ خبر: 32792597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برخورد جدي با تباني و تخلفات سازماندهي شده در بيمه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رييس کل بيمه مرکزي گفت: بيمه مرکزي با در پيش گرفتن تمهيداتي درصدد است تا ميزان تخلفات را به حداقل برساند و در همين راستا با تخلفات سازماندهي شده و انجام هر گونه تباني، برخورد جدي صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، غلامرضا سليماني که در آيين توديع و معارفه دو تن از مديران بيمه مرکزي سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: سستي و سهل انگاري در ارائه خدمات به شهروندان يک تخلف آشکار است و واحدهاي بازرسي بايد در کنار تخلفات ديگر به اين امر خلاف هم رسيدگي کنند.
رييس کل بيمه مرکزي با تشريح آخرين آمار مربوط به تخلفات و تقلبات بيمه اي و راه هاي مقابله با آن، افزود: بيمه مرکزي با در پيش گرفتن تمهيداتي درصدد است تا ميزان تخلفات را به حداقل برساند و در همين راستا با تخلفات سازماندهي شده و انجام هر گونه تباني، برخورد جدي صورت خواهد گرفت.
وي ماموريت اصلي نظام بازرسي را ارتباط رودررو با مردم و مخاطبان دانست و تصريح کرد: بازرسي ميداني يک ضرورت آشکار است و در کنار اين شيوه بايد با ارتباط تنگاتنگ مردمي به نقاط قوت و ضعف سازمان، دسترسي پيدا کرد.
سليماني با تاکيد بر لزوم مولفه هايي نظير امانت داري و صداقت در کارکنان صنعت بيمه از اين صنعت به عنوان يک مجموعه خدمات رساني زيربنايي ياد کرد و گفت: سرمايه بزرگ صنعت بيمه اعتماد و محصول نهايي آن هم امنيت و آرامش بيمه گذاران است و به همين خاطر هسته گزينش اين رسالت را بر عهده دارد که با تاييد افراد امين و فاقد آلودگي مالي و اخلاقي از سپرده هاي مردم صيانت کند.
رييس کل بيمه مرکزي افزود: بايد تلاش کنيم نيروهاي صنعت بيمه علاوه بر دارابودن مولفه هاي پاکدستي و تخصص کافي به جهت مهارت در جايگاه مناسب اداري قرار گيرند.
وي همدلي و ارتباط نزديک اعضاي هيات و هسته گزينش بيمه مرکزي را مثبت ارزيابي و تصريح کرد: با هم افزايي اين دو نهاد و مرجع تاييد صلاحيت، موضوع تاييد قابليت افراد براي فعاليت در صنعت بيمه بر اساس قوانين و مقررات و به دور از سليقه هاي شخصي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
رييس شوراي عالي بيمه با قدرداني از مديران قبلي و فعلي اداره کل بازرسي و همچنين هسته گزينش صنعت بيمه ابراز اميدواري کرد اين دو نهاد با عملکرد درخشان خود ضمن تقويت کادر صنعت بيمه به بخش نظارتي بيمه مرکزي نيز کمک کنند.
گفتني است در پايان اين مراسم کاظم فيروزپوري بندپي به عنوان مديرکل بازرسي، حسابرسي داخلي و مبارزه با پولشويي و علي شکري به عنوان مدير هسته گزينش احکام خود را از رييس کل بيمه مرکزي دريافت کردند.
-->

نظر شما