شناسهٔ خبر: 32772249 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آگهی‌های اینترنتی فروش خودرو مشروط شد

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از بازگشت مشروط قیمت خودرو به آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

در روزهای پایانی هفته گذشته رئیس‌مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو و املاک در فضای مجازی، از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد و اعلام کرد که حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شده است.
در این رابطه، رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت: اخیراً به دستور دادستانی کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که افراد با در نظر گرفتن سیاست‌های جدید و همکاری اتحادیه خودرو و کسب‌وکارهای مجازی و با شرایط جدید می‌توانند قیمت خودرو را در آگهی‌های فروش خودرو در سایت‌ها و فضای مجازی درج کنند.وی در توضیح شرایط جدیدی که برای درج قیمت در سایت‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است اعضای اتحادیه خودرو قیمت‌های واقعی و کارشناسی بازار را تعیین کنند که به عنوان سقف قیمت قابل ثبت در سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود.به گفته سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، فروشندگان نهایتاً می‌توانند قیمت کالای خود را تا دو درصد سقف قیمت تعیین شده، تغییر دهند.الفت نسب خودروسازان را مسبب اصلی تلاطم بازار خودرو دانست و بیان کرد: عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده و دلالان نیز در بازار واقعی و مجازی از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در صورت همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا می‌توان راه ورود دلالان به بازار مجازی را بست، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات با امکان احراز هویت حل و راه ورود دلالان به بازار مجازی بسته می‌شود؛ چرا که در این صورت هویت نمایشگاه‌داران مشخص می‌شود و در مورد افرادی که بخواهند خودروی خود را در این سایت‌ها به‌فروش برسانند نیز، از طریق کد ملی و شماره ماشین وضعیت مالکیت آنها مشخص می‌شود.به گفته این مقام مسئول، روز چهارشنبه نیز جلسه مشابهی برای درج قیمت مسکن در فروشگاه‌های اینترنتی برگزار می‌شود.
در همین زمینه، رضا رحمانی، وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: علت اینکه در دو هفته اول سال خودروسازان در تعطیلات بودند تاثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی‌گویم این موضوع تاثیر صد ‌در‌صدی دارد، اما در حال حاضر کنترل‌ها صورت می‌گیرد و خودروها تولید می‌شود.
وی ادامه داد: دلالان در اختلالات دو هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد متاسفانه نقش داشتند. در حال حاضر طبق تعهدات انجام می‌شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات داده می‌شود و۲۰ درصد به فروش فوری داده می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما