شناسهٔ خبر: 32496672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخصیص اعتبار برای اماکن تاریخی مناطق سیل‌زده

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: هشت سال دریچه سد وشمگیر خراب بوده و برای آن اقدامی انجام‌ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قرجه طیار شامگاه پنج‌شنبه در ستاد فرماندهی اقتصادی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: به مدت هشت سال دریچه سد وشمگیر خراب بوده و برای آن اقدامی انجام‌ نشده است.

وی افزود: میزان تسهیلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور دستگیری افراد سیل زده و همچنین طرح‌هایی که در مناطق سیل زده به مرحله اخذ تسهیلات رسیده بود نیاز است پیگیری شود.

طیار تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان، استانی کشاورزی است درخواست داریم با توجه به ظرفیت استان به پرداخت تسهیلات به ویژه در حوزه دامداری‌های استان توجه ویژه شود.

وی گفت: خانوارهایی در استان داریم که با پنج راس دام گذران زندگی می‌کنند و درخواست داریم پرداخت تسهیلات دامپروری در استان حمایت شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تخصیص اعتبار برای اماکن تاریخی مثل برج قابوس و شهر جرجان برای ایمن‌سازس آنها نیاز است که در نظر گرفته شود.

طیار گفت: در شهرستان گنبدکاووس  مجموعه کارگران احداث شده است و درخواست ایجاد استخر برای کارگران در این شهرستان داریم.

وی خواستار پیگیری بیمه قالیبافان استان گلستان شد و تأکید کرد: خواهران ترکمن تلاش زیادی انجام می‌دهند و انتظار داریم با توجه به محدودیت‌هایی که دارند تأمین اجتماعی نسبت به این مسأله توجه کند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان و دامداران در سیل زندگی خود را از دست دادند که در همین راستا درخواست داریم ۳۲۹ میلیارد تومان تسهیلات مصوب بخش کشاورزی به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد تا دامداران وکشاورزان به زندگی عادی خود بازگردند.

وی در پایان تأکیدکرد: دولت نسبت به تسهیل در پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان اهتمام ورزد.

انتهای پیام/83015/ق

نظر شما