شناسهٔ خبر: 32495264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قم

رونمایی از تفسیر ۱۲جلدی کوثر

در آیینی از مجموعه ۱۲جلدی تفسیر قرآن کریم با حضور آیت الله سبحانی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

تفسیر قرآن کریمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، این مجموعه تفسیر کوثر توسط آیت الله جعفری در مدت 22سال نگارش شده است که از امروز در دسترس محققین و طلاب قرار گرفت.

آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در این مراسم با بیان اینکه تاکنون تفاسیر گوناگونی در مورد قرآن نوشته شده گفت: با وجود اینکه تفاسیر بسیار زیادی از قرآن وجود دارد اما مفسران می‌توانند صاحب نوآوری در تفسیر خود باشند.

وی با بیان اینکه قرآن نهایت ناپذیر است گفت: قرآن مانند خورشیدی است که در همه زمانها می‌تابد و امت اسلام از آن بهره مند می شوند.

این مرجع تقلید اقبال روزافزون حوزویان به قرآن را یکی از مواهب انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی سبب انقلاب روحی در حوزه های علمیه شد و در نتیجه آن مجتمع های قرآنی بسیاری در سطح کشور بنیان نهاده شد.

آیت الله سبحانی در ادامه ضمن قدردانی از آیت الله جعفری برای نگارش مجموعه تفسیر کوثر گفت: ترجمه روان و رسا بهره‌گیری از مباحث جانبی مانند کلام اخلاق و فقه از جمله ویژگی‌های بارز این مجموعه است.

آیت الله جعفری نویسنده تفسیر کوثر نیز در این مراسم گفت: این مجموعه یک تفسیر اجتهادی و جامع است و برای آن از احوال بزرگان و مفسران از جمله روایات ائمه اطهار استفاده شده است.

معاون تبلیغ مجمع عادی تفسیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم از اعزام ۶۲نفر از استادان تفسیر به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اعزام اساتید در ماه مبارک رمضان از سه سال پیش آغاز و امسال با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه مفسران و سراسر کشور اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه مجمع عالی تفسیر حوزه‌های علمیه در ایام ماه مبارک رمضان مفسرین به کشورهای اتیوپی، عراق، سوریه، لبنان و قزاقستان اعزام خواهد کرد گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با رسانه ملی شصت برنامه تفسیری موضوعی نیز از شبکه‌های مختلف تلویزیون در ماه رمضان پخش خواهد شد.

نظر شما