شناسهٔ خبر: 32502242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اعزام 62 مبلغ تفسیر قرآن در ایام ماه رمضان

معاون مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: مجموعا 62 نفر استاد تفسیر قرآن در ایام ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در مراسم اعزام مفسرین قرآن کریم ماه مبارک رمضان که با حضور آیت‌الله سبحانی و همراه با رونمایی از تفسیر 12 جلدی کوثر تالیف آیت‌الله یعقوب جعفری در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برنامه اعزام مفسرین قرآن کریم برای ماه مبارک رمضان امسال اظهار کرد: نشست ویژه‌ای با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه داشته‌ایم و امسال مانند سال اول اعزام که با اوقاف اعزام انجام می‌شد امسال هم کار اعزام به صورت مستقیم با همکاری اوقاف انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بخشی از اعزام هم با هماهنگی دفتر تبلیغات حوزه است که آثار و برکات خوبی داشته است.

معاون مجمع عالی تفسیر قرآن کریم برنامه‌ریزی برای اعزام مفسر به خارج از کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: سه سال اول اعزام اساتید تفسیر به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها 30 نفر بود اما با استقبال خوبی که در استان‌ها صورت گرفت و درخواست ها افزایش زیادی داشت و سهمیه‌هایی را مشخص کردیم به صورتی که در برخی مراکز استان‌ها حتی تا پنج استاد هم اعزام انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعا 62 نفر استاد تفسیر به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد اظهار کرد: پنج نفر از اساتید هم به خارج از کشور اعزام خواهند شد که قزاقستان، اتیوپی، عراق، سوریه و لبنان مقاصد سفر آنها خواهند بود.

بنیادی اعزام اساتید تفسیر به خارج از کشور را اقدامی قابل توجه دانست و عنوان کرد: اساتیدی هم از طریق دیگری اما با همکاری مجمع عالی تفسیر اعزام می‌شوند که به عنوان اعزام حمایتی شناخته می‌شود؛ کسانی که در دفتر تبلیغات پرونده تبلیغی دارند در هر محلی که قصد تبلیغ دارند اسامی‌شان به مجمع داده می‌شوند تا هماهنگی و همکاری با آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: 100 نفر از اساتید تفسیری در قالب طرح اعزام حمایتی به نقاط مختلف کشور برای تفسیر قرآن کریم اعزام خواهند شد.

نایب‌رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 60 برنامه تفسیری با همکاری سازمان صدا و سیما با موضوعات مختلف از رسانه ملی برای مردم اجرا و پخش خواهد شد.

 

نظر شما