شناسهٔ خبر: 32480625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بسیج اقشار مختلف شهرستان ری برای کمک به هموطنان سیل زده

صاحب‌خبر -

 

 

 خبرگزاری بسیج: کمک های نقدی و غیر نقدی ادارات، ارگانها، سازمان ها و اقشار مختلف شهرستان ری برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده، جمع آوری و به استانهای سیل زده ارسال شد.

توزیع ۴۵۰۰ بسته حمایتی در پل‌دختر

سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: تعداد ۴۵۰۰ بسته حمایتی همراه با اقلام ضروری تهیه و میان سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر توزیع شد. سیل کمک رسانی بسیجیان و پاسداران سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) پس از سیل ویرانگر

وی افزود: بسیجیان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)استان تهران برای کمک به هموطنان عزیزمان، در مناطق سیل‌زده حضور دارند.

 سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) هر هفته با اعزام بسیجیان و پاسداران از نواحی شهرستانهای استان به مناطق سیل زده آمادگی کامل برای خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان در مناطق سیل‌زده را دارند. این بسیجیان تا زمان استقرار مردم در خانه های خود و رفع مشکلات در مناطق سیلزده حضور خواهند داشت.

  كمك نقدی شهرداری كهریزك    

 شهرداری کهریزک به منظور کمک رسانی به سیل زدگان استان خوزستان ۵۰۰ میلیون ریال اهدا کرد.  

  مهندس نعمت زاده شهردار کهریزک، گفت: باتوجه به انتخاب استان تهران به عنوان استان معین خوزستان مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به سیل زدگان این استان جنوبی از سوی شورای اسلامی شهر کهریزک، مصوب و از حساب شهرداری به حساب متمرکز هلال احمر واریز شد.

وی اظهار داشت: همچنین با هماهنگی هلال احمر شهرستان ری، ایستگاه جمع آوری کمک به سیل زدگان در مجاورت شهرداری کهریزک دایر شده است که تمامی هدایای جمع آوری شده از طریق هلال احمر در بین سیل زدگان توزیع می شود. همچنین ایستگاه جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی در راستای کمک به سیل زدگان استان خوزستان، در شهر کهریزک مستقر شد.

  کمک نماز گزاران مسجد جامع حضرت رقیه (س)    

  نماز گزاران مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر مبلغ پنجاه میلیون ریال وجه نقد برای کمک به  سیلزدگان به حساب هلال احمر واریزکردند. کمکهای مالی نماز گزاران مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر ادامه خواهد داشت.

  گلریزان باستانی کاران کهریزک  

 گردهم آیی بزرگ باستانی کاران استان های کشور با حضور مسئولان شهرستان ری در زورخانه باب الحوائج شهر کهریزک برگزار شد.

سعید رافضی مسئول واحد سلامت و ورزش های همگانی شهرداری کهریزک گفت: مرشدان و باستانی کاران شهرهای کهریزک، زنجان، محلات، شهر ری، رباط کریم، ورامین، حسن آباد و باقر شهر به میزبانی هیئت باستانی کاران کهریزک در زورخانه باب الحوائج شهرداری کهریزک گرد هم آمدند و آیین گلریزان برای حمایت از سیل زدگان را برگزار کردند.

    بسته های غذایی و بهداشتی شهرداری باقرشهر   

 جواد رستمی معاون خدمات شهر شهرداری باقرشهر از ارسال ماشین آلات و بسته های حمایتی غذایی و بهداشتی به مناطق سیل زده خبرداد .

   کمک های بخشداری مرکزی ری  

 محموله کمک های بخشداری مرکزی ری به سیل زدگان استان خوزستان با یک دستگاه کامیون به استان خوزستان ارسال شد.

 " فاطمه فکوریان" بخشدار مرکزی ری گفت: محموله کمک های این بخشداری شامل زیرانداز، پتو، یخچال، پوشاک، لوازم شوینده، لوازم بهداشتی، کنسرو ، حبوبات و ... با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال در قالب یک دستگاه کامیون به استان سیل زده خوزستان ارسال شد.

   کمک های بخشداری کهریزک

   مبلغ پنج میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی برای ارسال به مناطق سیل زده در بخشداری کهریزک جمع آوری شد.

مهندس مجیدی بخشدار کهریزک در جلسه ای که با هدف جمع آوری کمک به سیل زدگان استان خوزستان برگزار شد، با تاکید بر اتحاد جمعی در مواقع بحران، از تمامی صاحبان صنایع، کارخانجات و انبارهای بخش کهریزک درخواست کرد که نسبت به جمع آوری کمک به سیل زدگان استان خوزستان اقدام نمایند.

 

  

 

کودکان مهدهای بهزیستی شهرستان ری مشق همدلی را تمرین کردند

   کودکان 25 مهدکودک شهرستان ری هدایای نقدی و غیر نقدی خود را برای کودکان مناطق سیل زده ارسال کردند.

  جشن مهرورزی با هدف جمع آوری کمک های انسان دوستانه کودکان مهدهای بهزیستی شهرستان ری در مهد کودک تیکا به عنوان مکان پایلوت برای  جمع آوری کمک های کودکان بهزیستی شهرستان ری     برگزار شد.

مریم صفایی معاون اجتماعی بهزیستی شهرستان ری گفت: همزمان با آغاز بارندگی های سیل آسا در کشور و وقوع حوادث ناشی از سیلاب ها در برخی استانها، سازمان بهزیستی در راستای کمک به هموطنان سیل زده در چندین مرحله اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی کرده است.  

وی اظهار داشت: جشن مهر ورزی به منظور جمع آوری اقلام مورد نیاز برای کودکان آسیب دیده از سیل اخیر در 25 مهدکودک شهرستان ری برگزار شد و کودکان همه مهد ها  هدایای خود را شامل: اسباب بازی، لوازم التحریر، کتاب، وجه نقد، کنسرو، پوشاک، پتو و ... برای کودکان مناطق سیل زده تحویل این مرکز دادند.

 وی افزود: جشنواره غذا نیز به همت خانواده ها برگزار شده است و عواید آن برای کمک به سیل زده ها اختصاص می یابد. 

صفایی افزود: بهزیستی استان تهران اقدام به برپایی چادر مهد کودک و اسکان کودکان مهدها در مناطق سیل زده کرده است؛ همچنین تیم های اورژانس اجتماعی در جهت ارائه مشاوره های خاص روانشناسی به فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده که دچار مشکل شده اند اقدامات بسیاری انجام داده است.

       پاکسازی خانه های پل دختر توسط گردان امام حسین(ع)    

 به رغم فروکش کردن روان آبها، اما کماکان مردم مناطق سیلزده نیازمند یاری و کمک رسانی مردم نوعدوست برای تسریع در ساماندهی آنان و استقرار در مکان های دائمی هستند؛ در همین راستا گروه های جهادی گردان امام حسین(ع) و حوزه بسیج کهریزک برای نظافت و پاکسازی منازل شهروندان، به پل دختر اعزام شدند.

امدادرسانی سپاه ناحیه روح الله      

 سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه ناحیه روح الله به همراه جمعی از پرسنل این سپاه در حادثه زلزله استان کرمانشاه با اعزام به روستاهای این استان در کمک به ساخت واحد های مسکونی و ارسال هدایای مردمی خوش درخشید و اکنون در آزمونی دیگر در کمک به سیل زدگان لرستان سربلند بیرون آمدند.

    آرزومندی، در کنار مردم منطقه پل دختر لرستان حضور پیدا کرد تا هم مایه دلگرمی آنها باشد و هم کاستی ها و نیازهای آنان را بررسی کند تا در کاروان های بعدی برای این عزیزان ارسال نمایند.

 

  « پویش # در کنار هم _ باشیم» برای مددجویان بهزیستی

سازمان بهزیستی استان تهران در راستای کمک رسانی به مددجویان بهزیستی آسیب دیده از سیل اخیر، همچون همیشه چشم به راه یاری هموطنان نیک اندیش و خیر کشورمان است.

 روابط عمومیبهزیستی شهرستان ری اعلام کرد: با توجه به گستردگی و عمق فاجعه سیلاب های نوروز امسال، اقدامات دولت و سازمان ها پاسخگوی حجم زیاد خرابی ها و نیازهای مردم آسیب دیده نیست و نگاه برادران و خواهران ما در استانهای سیلزده به یاری هموطنانمان در سراسر کشور است.

مردم عزیز می توانند برای مشارکت در این امر خدا پسندانه به کمپین« پویش # در کنار هم _ باشیم» بپیوندند و کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب2173451330000 مشارکت های مردمی بهزیستی استان تهران نزد بانک ملی شعبه میدان مادر(275) شناسه 2330 شبا 800170000002173451330000 کد دستوری #3*2*0*724* واریز نمایند و یا از طریق behzisti.ir   وwww.tehran.behzisti.ir    در جریان نحوه کمک رسانی به هم میهنان عزیز قرار بگیرند.

    کمک 50 میلیونی قیامدشت  

 اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت با تاکید بر کمک به سیل زدگان استان خوزستان و با توجه به انتخاب استان تهران به عنوان استان معین خوزستان،ضمن موافقت با پیشنهاد شهرداری قیامدشت، مبلغ  پانصد میلیون ریال به عنوان کمک شهر قیامدشت به سیل زدگان استان خوزستان اختصاص دادند.

 اعزام موکب بخش خاوران به خوزستان

  موکب عاشقان حسینی و علمدار کربلا از روستای قاسم آباد تهرانچی بخش خاوران برای کمک به هموطنان عزیز خسارت دیده و سیل زده در دشت آزادگان استان خوزستان راهی این استان شد.

کمک 130 میلیون تومانی شرکت برق

داود رحیمی معاون مدیرعامل و فرمانده پایگاه مرکزی بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان تهران   گفت: کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با خرید مایحتاج ضروری هموطنان سیلزده، به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان، کالاهای خریداری شده را به مردم استان لرستان هدیه کردند . وی افزود: پس از ارسال سه دستگاه مولد برق اضطراری، ۵۰۰ عدد چراغ و لامپ و ۲۰۰۰ عدد گونی، در سومین مرحله از ارسال کمک‌های شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، باانجام هماهنگی‌های لازم با حوزه مقاومت بسیج و حراست شرکت توانیر و اطلاع از اقلام مورد نیاز سیل زدگان، کمک‌های نقدی همکاران در قالب خرید ۱۲۰۰۰تخته پتو، ۱۰۰۰جفت چکمه، ۱۰۰۰جفت دستکش کار، ۲۰۰عدد بیل و مقداری اسباب بازی دخترانه و پسرانه، در قالب چهار اکیپ اعزامی از شرکت توزیع نیروی برق استان تهران بین هموطنان عزیز مناطق سیل زده در شهر‌های پلدختر، معمولان و چگینی توزیع شد.

کمک‌های مدرسه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی به سیل زدگان

مدرسه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محموله‌ای در قالب اقلام ضروری خوراکی و البسه به منطقه پل دختر ارسال کرد.

حجت الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیان و حوزه علمیه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: بسیاری از طلاب با حضور در مناطق سیل زده اقدام به پاک سازی منازل از گل و لای کردند و طلاب خواهر نیز با جمع آوری کمک ها و اقلام مورد نیاز مردم آسیب دیده توانستند کمک های خوبی برای هموطنان عزیزمان در مناطق سیل زده ارسال کنند.

وی افزود: این کمک ها شامل 230 بسته برای بزرگسالان حاوی پتو، البسه، کنسرو و مواد مورد نیاز آنان و 130 بسته نیز برای کودکان دو تا پنج سال آماده شده که شامل البسه، اسباب بازی و لوازم مورد نیاز آنان می شود.

 

 کالاهای اساسی اهدائی بخش قلعه نو  

  کالاهای اهدائی بخش قلعه نو به منظور ارسال به مناطق سیل زده خوزستان روز پنجشنبه ارسال می شود.

  مهندس علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو با قدردانی از کلیه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و خیرین نیکوکار سطح بخش قلعه نو به خاطر کمک ها و اقدامات خیرخواهانه آنها گفت:     اجناسی تهیه شده که طبق اعلام ارگانهای ذیربط در حال حاضر بیشترین نیاز در سطح استان خوزستان   وجود دارداز جمله: دستگاه های خنک کننده مانند پنکه، پشه بند، کلمن و یخدان، دارو و لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان و بانوان، انواع شوینده ها و مواد پاک کننده، اسباب بازی و اقلامی از این دست که در مناطق سیل زده استان خوزستان به شدت مورد نیاز است.

نظر شما