شناسهٔ خبر: 32411918 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساخت ۶ سیل بند در مناطق سیل زده خوزستان توسط شهرداری تهران

همشهری‌آنلاین: معاون شهردار تهران آخرین اقدام‌های انجام‌شده توسط مدیریت شهری در راستای کمک به سیل‌زدگان خوزستان را تشریح کرد و ساخت شش سیل‌بند را ازجمله این اقدام‌ها برشمرد.

صاحب‌خبر -

شاپور رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شهرنوشت به خوزستان، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده این استان گفت: نیروهای شهرداری تهران در چند روز اخیر در سه منطقه ابوجلال، سبحانیه و مالکیه مشغول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان از طریق احداث و مرمت سیل‌بند بودند. 

معاون شهردار تهران با اشاره به مختصات سیل‌بند ابوجلال گفت: در این محدوده ۴ سیل‌بند بسیار مهم در دو طرف رودخانه کرخه به طول تقریبی ۴.۵ کیلومتر ساخته شد. این سیل بندها به عرض ۴ متر و به ارتفاع ۳ متر با به کارگیری ۱۲ کامیون، یک لودر، ۸ نیسان و دو بابکت که توسط شهرداری تهران تامین شده بود، با کمک ۳۰۰ نفر از نیروهای مردمی احداث شد.

او گفت: در سبحانیه احداث سیل‌بند با کمک و نظارت مستقیم شهرداری تهران انجام شد. این سیل‌بند به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر و ارتفاع ۳ متر به وسیله ۸ کامیون، یک لودر و با همکاری ۴۰۰ نیروی داوطلب مردمی احداث شد. در مالکیه هم احداث سیل‌بندی به طول یک کیلومتر، عرض ۳.۵ متر و ارتفاع ۴ متر به اضافه یک کیلومتر خاکریز با همکاری ۱۵ کامیون، دو لودر و ۳۰۰ نیروهای داوطلب مردمی به مدت ۶ روز انجام شد. 

به گفته رستمی، در حال حاضر نیروهای شهرداری تهران به همراه نیروهای شرکت آبفای تهران، سپاه پاسداران و نیروهای داوطلب مردمی در حال احداث سیل‌بند در روستای سابله از توابع بستان استان خوزستان هستند.

نظر شما