شناسهٔ خبر: 32402541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف حملات ترويستي سريلانکا را به دولت و مردم اين کشور تسليت گفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه حملات تروريستي در کلمبو پايتخت تجاري سريلانکا را که ده ها کشته و زخمي در پي داشت، به دولت و مردم اين کشور تسليت گفت.

به گزارش ايرنا،محمد جواد ظريف امروز يکشنبه در حساب کاربري خود در توييتر نوشت:«از حمله تروريستي به عبادت‌کنندگان سريلانکايي در عيد پاک، شديداً اندوهگين هستيم. تسليت به دولت و مردم کشور دوست سريلانکا. فکر و دعاي ما با قربانيان و خانواده آنهاست. تروريسم خطري جهاني و بدون دين است که بايد همه جهان آن را محکوم و با آن مقابله کند.»
به گزارش ايرنا صبح امروز يکشنبه، 6 انفجار پياپي شهرهاي مختلف سريلانکا را لرزاند. اين انفجارها همزمان در سه کليسا و سه هتل در کلمبو پايتخت تجاري سريلانکا روي داد که بنابر آخرين خبرها دست کم 156 تن کشته و بيش از 400 زخمي برجاي گذاشته است.
گزارش پليس سريلانکا همچنين حاکي از وقوع انفجارهايي در هتل هاي مجلل «شانگريلا»، «کينگزبري» و يک هتل ديگر در پايتخت اين کشور است.پليس سريلانکا نيز اعلام کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروريستي انتحاري هشدار داده است.
«رانيل ويکرمسينگه» نخست وزير سريلانکا خواستار تشکيل نشست اضطراري شوراي امنيت ملي اين کشور براي بررسي حملات بامداد يکشنبه در اين کشور شد.
تصاوير منتشر شده در شبکه هاي اجتماعي، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاري مراسم عيد پاک و تخريب قسمت هايي از اين کليساهاست.
سيام**2021**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما