شناسهٔ خبر: 32393753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

با الهام از جلیقه پوش های پاریس؛

طرابلس علیه حفتر و فرانسه

شماری از مردم طرابلس پایتخت لیبی در اعتراض به تهاجم نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر و فرانسه به این شهر جلیقه‌های زرد پوشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شماری از مردم طرابلس پایتخت لیبی در اعتراض به تهاجم نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر و فرانسه به این شهر با الهام گرفتن از معترضان فرانسوی جلیقه‌های زرد پوشیدند و در یکی از میدان های اصلی این شهر تجمع کردند.

طرابلس علیه حفتر و فرانسه

چند هزار نفر که برخی از آنها جلیقه‌های زرد رنگ پوشیده بودند و پرچم های ملی لیبی را در دست داشتند، روز جمعه با برپایی تظاهرات در میدان شهدای طرابلس، حمله نظامی ژنرال خلیفه حفتر و فرانسه را به طرابلس محکوم کردند. معترضان لیبیایی دولت فرانسه را به حمایت از ژنرال خلیفه حفتر که کنترل مناطق غربی لیبی را در دست دارد، متهم می کنند.

طرابلس علیه حفتر و فرانسه
تظاهرکنندگان که همگی طرفداران دولت وحدت ملی لیبی به نخست وزیری فائز السراج بودند، در مخالفت با یورش نظامی ژنرال خلیفه حفتر و حمایت فرانسه از وی شعار می دادند.

طرابلس علیه حفتر و فرانسه
نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی چهارم آوریل عملیات نظامی خود را بر ضد طرابلس آغاز کردند. اما نیروهای ارتش ملی لیبی پشت دروازه های طرابلس با مقاومت سرسختانه نیروهای وفادار به دولت وحدت ملی لیبی که از مشروعیت بین المللی برخوردار است، روبرو شده اند.

نظر شما