شناسهٔ خبر: 32386349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

آمریکا عامل حمله به سفارت کره شمالی را بازداشت کرد

عامل آمریکایی حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دو منبع آگاه خبر دادند که مقامات آمریکایی یک تفنگدار دریایی سابق آمریکا را که درحال حاضر عضو گروهی است که گفته می‌شود در ماه فوریه به سفارت کره شمالی در مادرید حمله کرده و اقدام به سرقت تعدادی از وسایل الکترونیک این سفارت کردند را بازداشت کرده اند.

 

کریستوفر آن، روز پنجشنبه بازداشت شد و روز جمعه در دادگاه فدرال لس آنجلس حضور یافت. در ماموریتی مرتبط، نیروهای فدرال آمریکایی روز شنجشنبه به آپارتمان آدریان هونگ، رهبر گروه موسوم به "دفاع مدنی چئولیما"، گروهی که به دنبال سرنگونی رهبر کره شمالی است یورش بردند. البته در زمان حمله نیروهای آمریکایی وی در آپارتمانش حضور نداشت.

 

دادگاه اسپانیا درباره واقعه ۲۲ فوریه گزارش داد که ۱۰ نفر با حمله به سفارت و بعد از ضرب و شتم پرسنل و گروگان‌گیری متواری شدند. بازرسان اسپانیایی اعلام کردند که مهاجمان چندین کامپیوتر و هارد درایو را از سفارت به سرقت برده و به آمریکا متواری شده‌اند. البته این افراد بعد از ورود به آمریکا اقلام به سرقت برده را به مقامات اف بی آی تحویل داده اند.

 

وزارت خارجه کره شمالی با تروریستی خواندن این حمله به صورت ضمنی اف بی آی را عامل این حادثه خواند. البته وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن هیچ ارتباطی به این جریان نداشته است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما