شناسهٔ خبر: 66616980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اذعان صهیونیست‌ها به موفقیت معادله حسن نصرالله

صهیونیست‌ها که لبنان را تهدید به جنگی گسترده می‌کردند امروز در شرایطی قرار دارند که مجبورند به موفقیت معادلات راهبردی جدید حزب‌الله و شخص سیدحسن نصرالله علیه اسرائیل اعتراف کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: با گذشت هفتمین ماه از جنگ غزه که همزمان با تغییر قابل توجه استراتژی جبهه‌های حامی غزه و ورود عملیات‌های آنها به یک مرحله کاملا پیشرفته است، تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که محافل و رسانه‌های عبری درباره وضعیت رژیم صهیونیستی در تقابل با گروه‌های مختلف مقاومت ارائه می‌دهند بیانگر نگرانی عمیق اسرائیلی‌ها از عواقب ورود جبهه‌های مختلف مقاومت به نبرد طوفان الاقصی در برابر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش تسنیم، در این میان مقاومت لبنان با ورود به نبرد طوفان الاقصی در دومین روز این عملیات، جبهه شمالی فلسطین اشغالی را در سطوح مختلف تقریباً به طور کامل فلج کرده و کار به جایی رسیده که مسئولان صهیونیست در شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی می‌گویند که کنترل این جبهه در دست حزب الله بوده و این (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله است که برای شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) تصمیم می‌گیرد.

برآوردهای محافل صهیونیستی حاکی از آن است که حزب الله آمادگی کامل برای جنگ با اسرائیل را دارد و پهپادهای انفجاری که اخیراً از آنها به شکل قابل توجهی در عملیات‌های خود ضد مواضع ارتش اسرائیل استفاده کرده موجب نگرانی شدید اسرائیلی‌ها شده است. علاوه بر آن حزب الله اخیرا توانسته موفقیت‌های بزرگی در زمینه اطلاعاتی و عملیاتی مقابل اسرائیل به دست آورد و علاوه بر نبرد میدانی جنگ روانی علیه این رژیم را نیز به خوبی مدیریت کرده است.

تشدید عملیات‌های حزب الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی چه در سطح کمی و چه کیفی منجر به افزایش رعب و وحشت و اضطراب میان اسرائیلی‌ها از جمله شهرک نشینان و مقامات این رژیم شده است؛ به طوری که در تحلیل‌ها و گزارش‌های اخیر کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی می‌بینیم که مدام درباره توسعه توانمندی‌های حزب‌الله به ویژه یگان نخبه «رضوان» هشدار می‌دهند و می‌گویند این یگان هر زمان که مناسب بداند می‌تواند به اسرائیل حمله کند. این تحلیل‌ها همچنین حاکی از توسعه توان موشکی حزب الله به ویژه موشک‌های نقطه زن است.

پهپادهای پیشرفته حزب الله نیز یکی دیگر از عوامل نگرانی صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی می‌باشد و تحلیلگران صهیونیست می‌گویند که نصرالله موفق شد معادلات جدیدی را بر ارتش اسرائیل تحمیل کند.

یگان رضوان همچنان می‌تواند به الجلیل حمله کند

وب سایت عبری ماکور ریشون فاش کرد که طی یک گفتگوی محرمانه که هفته گذشته در کمیته روابط خارجی و امنیت کنست انجام شد اعضای کنست درباره برخی اطلاعات محرمانه که از مرزهای شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) دریافت می‌شود گفتگو کردند. در این زمینه نماینده بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) گفت که توافق با لبنان (اشاره به تلاش‌های هیئت‌های غربی و آمریکایی جهت متقاعد کردن لبنان به توقف عملیات‌های حزب‌الله در جنوب) ممکن است بر حضور نظامی آشکار نیروهای حزب‌الله که در منطقه فعال هستند تاثیر بگذارد اما آنها را به طور کامل حذف نخواهد کرد به ویژه حضور نیروهای یگان ویژه رضوان. حزب الله نیروی نظامی خود را در بخشی از روستاهای مرزی مستقر کرده تا همیشه نزدیک مرز با اسرائیل (فلسطین اشغالی) باشد.

همچنین روزنامه عبری اسرائیل هیوم گزارشی از آمادگی نیروهای رضوان حزب الله تهیه کرده و در آن به این نکته اشاره کرد که بعد از ۷ ماه درگیری هیچ آسیبی به قدرت عملیاتی این یگان وارد نشده و می‌تواند یک عملیات نظامی منسجم برای تهاجم به اسرائیل انجام دهد.

جامعه مقاومتی حزب‌الله خطری بزرگ برای اسرائیل است

همچنین مرکز مطالعاتی آلما رژیم صهیونیستی که متخصص در جبهه شمالی فلسطین اشغالی است پنجشنبه گذشته کنفرانسی برگزار کرد که در آن بحث درگیری‌های کنونی ارتش اسرائیل با حزب‌الله مورد بررسی قرار گرفت. «تل پری» رئیس بخش تحقیقات این مرکز در میز گردی با عنوان «حزب الله بین اهداف و توانایی‌هایش» اعلام کرد که در حال حاضر مشکل اصلی اسرائیل پروژه موشک‌های نقطه زن حزب الله است که بردی تا ۳۵۰ کیلومتر دارند و اگر حزب الله اقدام به استفاده از این موشک‌ها کند به راحتی می‌تواند یک خودرو در تل آویو را مورد هدف قرار دهد. علاوه بر آن حزب الله ۶۵ هزار موشک کوتاه برد وارد زرادخانه خود کرده است که بسیار دقیق به هدف اصابت می‌کنند و این برای اسرائیل نگران کننده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از میان ۲۵۰ هزار موشک حزب‌الله بخش زیادی از آنها نقطه زن هستند. همچنین تخمین می‌زنیم که لبنان تونل‌های زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های دوربرد دارد.

در این میزگرد همچنین سرهنگ «ساریت زهاوی» مدیر مرکز مطالعاتی آلما گفت که شاخه‌های نظامی و غیرنظامی حزب الله هرگز جدا از یکدیگر نیستند و حزب‌الله یک جامعه مقاومتی ایجاد کرده است؛ به طوری که بخش غیرنظامی حزب الله خطر مهمی برای اسرائیل است، زیرا زمانی که حزب الله یک ساختار غیرنظامی برای خود دارد و مستقیماً با مردم در تماس است و مردم از آن حمایت می‌کنند این مسئله به حزب الله اجازه می‌دهد تا ارزش‌ها و ایدئولوژی خود را در میان آنها تثبیت کند و به این ترتیب حزب الله یک جامعه مردمی قوی دارد که از آن حمایت می‌کنند.

اسرائیل هیچ راهکاری برای پهپادهای حزب‌الله ندارد

روزنامه عبری معاریو اخیرا در گزارشی به سلاح پهپادی حزب الله و نقش آن در نبرد کنونی با ارتش صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که پهپادهای حزب‌الله سلاح‌های جدیدی هستند که در حال حاضر اسرائیل برای آنها راه حلی ندارد. حزب‌الله به خوبی از سلاح پهپادی خود استفاده و آن را در نزدیکی حصار مرزی شلیک می‌کند و طی هفته‌ها و روزهای گذشته موفق به استفاده موثر از این پهپادها شده و عمده تمرکز حزب الله در عملیات‌های پهپادی خود معطوف به نیروهای پیاده ارتش اسرائیل به ویژه در شهرک‌های مرزی متروکه است.

از طرف دیگر روزنامه عبری اسرائیل هیوم نیز با اشاره به سردرگمی پدافند هوایی ارتش صهیونیستی در مقابله با پهپادهای حزب الله اعلام کرد که یکی از مشکلات اصلی ارتش اسرائیل در برابر پهپادهای حزب الله، شناسایی پهپادهای کوچک با سطح مقطع راداری پایین است که رهگیری آنها را بسیار دشوار می‌سازد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی به همین منظور اذعان کرد که پدافند هوایی اسرائیل توانایی ۱۰۰ درصدی برای مقابله با پهپادهای انفجاری که از فاصله کوتاه و ارتفاع کم شلیک می‌شود را ندارد.

«گای فارون» خبرنگار این شبکه در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که حمله پهپادی چند روز قبل حزب‌الله به سمت موضع المطله بسیار دقیق بود و شمار زیادی از پهپادهای حزب‌الله که به حریم هوایی اسرائیل (فلسطین اشغالی) نفوذ کرده بودند در حال فیلمبرداری و جمع آوری اطلاعات بدون هیچ مانعی هستند.

این خبرنگار صهیونیست به توانایی‌ها و تاکتیک‌های حزب‌الله در عملیات‌های هوایی اشاره و به نقل از اعضای یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که ۷ ماه است در شمال فلسطین اشغالی مستقر شده‌اند گفت: پهپادهای کوچک زیادی از بالای سر نیروهای اسرائیلی در شمال عبور می‌کند و بعد از آن پهپادهای بزرگ حامل مواد منفجره دیده می‌شوند.

نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در شمال فلسطین اشغالی در گفتگو با خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از عملکرد ارتش اسرائیل در این جبهه انتقاد و تاکید کردند که هیچ واکنش واقعی از جانب اسرائیل به حملات پهپادی وجود ندارد و پهپادها بارها بدون هشدار قبلی وارد حریم هوایی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شده‌اند.

«رابی هامرشلاگ» خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در این زمینه درباره تاثیرگذاری پهپادهای حزب‌الله گفت: پهپادهای حزب‌الله یکی از بزرگترین کابوس‌های فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل هستند؛ جایی که تعداد زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل در شمال مستقر شده‌اند و این یک نقطه ضعف برای فرماندهی منطقه شمالی به شمار می‌رود.

«هلل بتون روزن» خبرنگار نظامی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که حزب الله به دقت همه مکان‌های تجمع نیروهای ارتش اسرائیل را زیر نظر دارد و عملیات‌های خود را به سمت آنها نشانه می‌گیرد. با وجود اینکه حزب‌الله نسبت به ارتش اسرائیل از فناوری‌های پیشرفته بسیار کمتری برخوردار است اما تاکنون موفق شده تحرکات نظامیان اسرائیلی را زیر نظر داشته باشد و آنها را دقیقاً در جایی که می‌خواهد هدف قرار دهد و بارها موفق به انجام این کار شده است.

وی هشدار داد که اسرائیل در حال حاضر توانایی کافی برای مقابله با این تهدید را ندارد؛ چه از نظر پیش بینی عملیات‌های حزب الله و هشدار درباره آنها و چه از نظر رهگیری پهپادها.

نصرالله و معادلات جنگی جدید

«آوی اشکنازی» خبرنگار نظامی روزنامه عبری معاریو در گزارشی اعلام کرد که (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از ۷ اکتبر گذشته موفق شد به هدف خود در برقراری یک معادله جنگی جدید برسد؛ جایی که حمله اسرائیل به نبطیه و بقاع در لبنان منجر به واکنش متقابل حزب‌الله و موشک باران پایگاه راهبردی میرون اسرائیل شد یا بعد از اینکه ارتش اسرائیل خانه‌ای را در نبطیه هدف قرار داد دیدیم که حزب الله ۲۰ تا ۳۰ موشک به سمت شهرک کریات شمونه شلیک کرد و سایر عملیات‌ها نیز به همین ترتیب ادامه داشته و حزب الله با معادله «چشم در برابر چشم» پاسخ اسرائیل را داد.

وی افزود که اسرائیل اکنون در تله افتاده و علاوه بر جنگی که در مرزهای شمالی وجود دارد و چشم اندازی برای پایان آن نیست یک توازن وحشت جدید به وجود آمده که اسرائیل نمی‌تواند با آن همزیستی کند، حتی برای یک ساعت.

«ویکتور بن عامی» مسئول سابق شاباک نیز به نوبه خود در گفتگو با شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به افزایش اثربخشی عملیات‌های حزب الله اشاره کرده و گفت: شاهد افزایش سطح عملیات‌های حزب الله و کاهش سطح عملیات‌های ارتش اسرائیل هستیم.

«مارکو مورینو» سرهنگ ذخیره در یگان ۵۰۴ ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین زمینه اظهار داشت: من احساس می‌کنم که حزب الله با تغییر تاکتیک خود که در حال انجام است می‌تواند یک تغییر راهبردی بزرگ رقم بزند. طی روزهای اخیر حزب الله حملات خود را تشدید کرده و ما تقریباً هر روز شاهد تلفات ارتش اسرائیل و مجروح شدن نظامیان هستیم و اسرائیل در حال از دست دادن کنترل خود در شمال بوده و ۷۰ هزار نفر مجبور به تخلیه این منطقه شده‌اند و معلوم نیست که می‌توانند بر گردند یا نه.

نظر شما