شناسهٔ خبر: 32377343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیر کمیته امداد لرستان:

2 ماه مستمری به حساب مددجویان کمیته امداد لرستان واریز شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: دو ماه مستمری به حساب مددجویان کمیته امداد امام خمینی لرستان واریز شد که بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

جاسم محمدی فارسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: وقتی حوادث غیر مترقبه ای مانند سیل و زلزله رخ می‌دهد سازمان‌های اضطراری و کمک‌رسان وارد عمل می‌شوند و در چنین حوادثی در زمان حادثه، کمیته امداد نقش مهمی ندارد اما در سیل اخیر کمیته امداد از شروع حادثه در صحنه حضور داشت.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برخلاف همیشه حتی در توزیع غذا، آب و نان تیز نقش به سزایی را ایفا کرد، افزود: در حال حاضر چهار مرکز پخت غذا داریم که در مراکز در  پلدختر، معمولان خرم‌آباد  مشغول به کار هستند.

مدیر کمیته امداد لرستان با تاکید بر اینکه حجم خسارت‌ها در لرستان بالا بود، اضافه کرد: پس از سیل و کمک‌های اضطراری فعالیت کمیته امداد شدت بیشتری گرفت و به بیش از ۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در این استان بر اساس بعد خانواده دو ماه مستمری پرداخت شد و بر اساس برآوردها بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب این خانواده‌ها واریز شد. 

محمدی فارسانی تصریح کرد : از همان شروع سیل جلساتی را در بین مردم داشتیم تا نگرانی آنها را برطرف کنیم و تعهد کردیم که تمام خانه های مددجویان استان را در صورت که تخریب شده باشند را انجام می‌دهیم. 

وی اضافه کرد: تعمیرات منازل را نیز خودمان بر عهده گرفتیم و قرار شد تسهیلات بلاعوض را در اختیار این گروه از مددجویان کمیته امداد قرار دهیم. 

مدیر کمیته امداد استان لرستان اضافه کرد: تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان کمیته امداد استان نیز از دیگر تعهداتی بود که بر عهده گرفتیم و در حال حاضر خرید و توزیع این لوازم در شهرهای آسیب‌دیده به جز پلدختر و معمولان آغاز شده است و در این دو شهر نیز پس از بازگشت شرایط به حالت عادی کار توزیع لوازم خانه شروع می شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد شرایط ویژه‌ای نیز برای مددجویانی که پیش از این وام اشتغال دریافت کرده بودند در نظر گرفته است، ادامه داد: با موافقت ریاست کمیته امداد قرار شد ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام جدید به این گروه از مددجویان تعلق گیرد و یک سال نیز استراحت برای وامی که پیش از این دریافت کرده بودند در نظر گرفته می شود.

محمدی فارسانی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های که به جد آن را دنبال می‌کنیم بحث مداخلات روان‌شناختی مددجویان است، اضافه کرد: سیل آثار مخربی بر روح و روان مردم در مناطق آسیب‌دیده گذاشته است زیرا ساعت‌های طولانی مردم شاهد تکانه‌های سیل بودند و به چشم خود می‌دیدند که زندگی‌شان چطور از بین می‌رود. به همین دلیل روان‌شناسان و مشاوران ما در شهرستان‌های استان مستقر شدند تا بتوانند در خصوص مشکلات روحی و روانی کمک حال مردم باشند. 

وی اضافه کرد: بیش از ۲۵ مشاور از کرمانشاه و تهران و ستاد مرکزی در استان لرستان مستقر شدند و کارهای مشاوره را بر عهده گرفته‌اند. 

مدیر کمیته امداد استان لرستان تصریح کرد: توجه ویژه به کودکان و زنان نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی در این سیل بود.‌ به همین دلیل بسته‌های بهداشتی ویژه زنان و کودکان در بین این گروه توزیع شد که این پک های بهداشتی  تا به حال بین  ۸۵ هزار و ۲۰۰ خانواده توزیع شده است.

انتهای پیام/4076/

نظر شما