شناسهٔ خبر: 32366152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حکم بازداشت ژنرال خلیفه حفتر

نشست غیر علنی شورای امنیت برای توقف درگیری ها در لیبی به علت اختلاف میان اعضا نتیجه ای نداشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  همزمان با برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی درباره وخامت اوضاع و فراگیر شدن درگیری ها در این کشور هشدار داد.
 
غسان سلامه گفت: حمله نظامی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس اوضاع را به « بن بست نظامی» رسانده است.
 
فرستاده ویژه سازمان ملل افزود : اختلافات بین المللی درباره لیبی، خلیفه حفتر را به حمله  تحریک کرده است.
 
  غسان سلامه تاکید کرد: اعضای شورای امنیت باید با سرعت و یکپارچگی بیشتر مانع از فراگیر شدن تنشها و درگیریها در لیبی شوند. دادستانی نظامی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: قرار بازداشت ژنرال خلیفه حفتر صادر شده است.
 
پیش از این فائز سراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در نامه ای به دادگاه بین المللی کیفری، تحقیق درباره جنایات نظامیان ژنرال خلیفه حفتر علیه غیر نظامیان و بمباران محله های مسکونی با سلاح های ممنوعه را خواستار شده بود.
 
همچنین شبکه‌های خبری از بمباران پایتخت لیبی توسط جنگنده‌های ناشناس خبر دادند.

جنگنده‌های ناشناس شهر طرابلس پایتخت لیبی را بمباران کردند.

در همین حال «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای ژنرال حفتر از مشارکت جنگنده‌های یک کشور دوست برای حمله به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس خبر داده است.

ساعاتی پیش یک منبع آگاه در کاخ الیزه گفت دولت فرانسه اتهامات مطرح شده در مورد حمایت پاریس از نیروهای ژنرال حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی را تکذیب می‌کند.

به گفته وی فرانسه از دولت وفاق ملی که مورد حمایت جامعه بین الملل است پشتیبانی می‌کند.

این در حالی است که وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی روز پنج شنبه به دلیل حمایت پاریس از حفتر، به همکاری امنیتی با دولت فرانسه پایان داد.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، از 15 فروردین و آغاز حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس، 205 نفر کشته و بیش از 900 نفر زخمی شده اند. آوارگان در لیبی هم طی دو هفته گذشته  به 25 هزار نفر رسیده است.
 
 

نظر شما