شناسهٔ خبر: 32365996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای مقابله با طرح معامله قرن؛

درخواست جهاد اسلامی برای تشکیل یک جبهه عربی

جنبش جهاد اسلامی تشکیل یک جبهه عربی برای مقابله با معامله قرن را خواستار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ جهاد اسلامی فلسطینی روز پنجشنبه درخواست کرد یک جبهه عربی برای مخالفت و مقابله با طرح معامله قرن آمریکا ( طرح پیشنهادی واشنگتن برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل ) تشکیل شود .
دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه ، پس از نشست سیاسی مشورتی با حضور جمعی از احزاب و گروههای ملی ، اسلامی و شخصیت های فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد این جنبش با تشکیل کشور فلسطین محدود به نوار غزه یا بدون آن مخالف است و مهم نیست در این راه چه هزینه ای می پردازد .
جهاد اسلامی تاکید کرد با هر طرح و ایده ای مانند ایده سرزمین یا زمین جایگزین برای فلسطینی ها مخالف است .
این جنبش افزود به رسمیت شناختن اسرائیل تهدید هویتی و وجودی برای جهان عرب و اسلام است و عادی سازی روابط با این رژیم ابزاری برای تصویب معامله قرن ، غارت ثروت ها و تعمیق شکاف و دو دستگی مذهبی و فرقه ای و ایجاد دشمنی ها میان کشورها و ملت های عربی و اسلامی محسوب می شود.
جهاد اسلامی تاکید کرد "ما با طرح و پیشنهادی که به اتحاد و یکپارچگی اراضی عربی لطمه بزند ، مخالفیم و خواهان حفظ وحدت کشورهای عربی برای مقابله با پیامدهای خطرناک طرح معامله قرن هستیم که هدف از آن شکاف و دودستگی منطقه ، ترسیم دوباره نقشه آن ( منطقه ) بر اساس ایده استعماری آمریکا است ."
جارد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد جزئیات طرح معامله قرن پس از ماه رمضان اعلام خواهد شد .

نظر شما