شناسهٔ خبر: 66346331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با مقام سازمان همکاری اسلامی

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با مدیرکل مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی‌ دیدار کرد. در این دیدار در خصوص توسعه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران با این نهاد گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌های این مرکز وابسته به سازمان همکاری اسلامی‌ با کشورمان و بهره‌ مندی بیشتر از خدمات این نهاد شد.

وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک و مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

زهرا زومروت سلجوق نیز با برشمردن برخی زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای ارتقای همکاری و مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را ابراز داشت.

مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد. مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی است.

نظر شما