شناسهٔ خبر: 32362940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیین نکوداشت مقام علمی پروفسور محمد لگنهاوزن در قم برگزار شد

R7854/P/S6,62/CT11

آیین بزرگداشت مقام علمی پروفسور محمد لگنهاوزن با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین نکوداشت علمی پروفسور محمد لگنهاوزن ظهر امروز با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و اساتید برسته فلسفه و اندیشه اسلامی در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

دبیر علمی آیین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن در این مراسم، اظهار داشت: استاد لگنهاوزن برای حضور در ایران به امتیازات، فرصت‌ها و مقام و ثروت بسیاری پشت پا زده و گام در مسیر حقیقت‌طلبی نهاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل ساجدی افزود: استاد لگنهاوزن برای حضور در ایران استادی دانشگاه تگزاس را باوجود ده سال سابقه تدریس به علت روحیه حقیقت‌طلبی رها کرده و در این راه حتی از همسر خود نیز جداشده است.

وی گفت: به دلیل مطالعاتی که پروفسور لگنهاوزن درزمینهٔ کتاب نهج‌البلاغه و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) داشته وی از همان ابتدا به مکتب تشییع داخل شده است. استاد پروفسور لگنهاوزن اسلامی را می‌خواست که نماد آن امام علی(ع) باشد.

ساجدی گفت: این استاد زمانی وارد ایران شد که برخی از نواندیشان ایرانی مانند دکتر سروش عقاید دیگری را درزمینهٔ فلسفه دین مطرح می‌کردند و کشور در یک دوره گذر و تحول علمی بود، حضور ابتدایی این استاد برجسته فلسفه در ایران با همکاری‌های علمی آیت‌الله صادق لاریجانی و استاد مصطفی ملکیان همراه شد.

وی گفت: استاد لگنهاوزن برای این‌که به مکتب تشییع و اسلام داخل شود، غربت و سختی‌های دشواری را دیده که مشاهده سال‌های ابتدایی این سفر و حضور در بسیار تأثر آمیز بود، متأسفانه هنوز بسیاری از کتاب‌های این استاد برجسته فلسفه دین به زبان فارسی ترجمه نشده است.

انتهای پیام

نظر شما