شناسهٔ خبر: 32348388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرعلمی هجدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران:

۴۰۰ مجموعه شنوایی شناسی در خراسان رضوی فعالیت می کنند

حدادی اول گفت: خراسان رضوی دومین قطب شنوایی‌ شناسی ایران است و ۴۰۰ مجموعه شنوایی شناسی در آن فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،«مجید حدادی‌اول» امروز(28فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این که400 مجموعه در سطح استان در زمینه شنوایی شناسی فعالیت می کنند، گفت: خراسان رضوی دومین قطب شنوایی‌شناسی ایران است.

 

دبیرعلمی هجدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران با بیان این که خراسان رضوی همواره در حوزه شنوایی‌شناسی ایران پیشتاز است،افزود: عمده فعالیت‌های انجمن شنوایی‌شناسی استان در حوزه‌های پژوهشی، علمی، درمانی و آموزشی است.

 

وی با اشاره به این که این انجمن برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران را دارد؛ ادامه داد:در این دوره به‌موضوعات مختلف حوزه شنوایی،مثل شنوایی کودکان پرداخته خواهد شد و تمام هدفمان این است که این کودکان بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

 

دبیرعلمی هجدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران با بیان این که 80 درصد دانش‌آموزان استان از شنوایی کامل برخورداری بوده و در مدارس عادی تحصیل می کنند؛ گفت:تنها 20 درصد از دانش آموزان  در مدارس استثنائی تحصیل می‌کنند.

 

حدادی‌اول با بیان این که در این دوره 20 کارگاه تخصصی برپا می شود،افزود:این رویداد 3 روزه است ودر آن از آخرین رویداد های پزشکی درآن بهره گرفته می شود؛ هم چنین برنامه های هجدهمین کنگره شنوایی‌شناسی ایران در 10 محور اجرا خواهد شد.

 

 

 

نظر شما