شناسهٔ خبر: 32348011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ترقي جايگاه ايران از بطن تحول و جوان‌گرايي بر مي آيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه «دوقطبي پير و جوان معنا ندارد و از ظرفيت باتجربه‌ها و نيروي جواني بايد در جاي خودش استفاده کرد»، گفت: ترقي جايگاه ايران در سطح جهان که مورد انتظار همه مردم است از بطن تحول و جوان‌گرايي بر مي آيد.

به گزارش ايرنا از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمدجواد آذري جهرمي عصر چهارشنبه به مناسبت ميلاد مسعود حضرت علي‌اکبر (ع) و روز جوان، ميزبان جمعي از مديران و دستياران جوان دولت تدبير و اميد بود.
جوانترين وزير دولت تدبير و اميد در جمع مديران و دستياران جوان دولت تدبير و اميد با اشاره به تمام موانع و سنگ‌اندازي‌ها، به آنها توصيه کرد که دلسرد نشوند؛ چرا که در «گام دوم انقلاب» اميد همه و در رأس آنها مقام معظم رهبري به جوانان اين کشور است.
آذري جهرمي با گراميداشت روز جوان تأکيد کرد: ما در زمان خاصي به سر مي‌بريم؛ زماني که رهبر معظم انقلاب آن را «گام دوم انقلاب» ناميده‌اند و مسؤوليت اين گام را نيز بر عهده جوانان گذاشته‌اند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه «مي‌دانم در عرصه کار و تلاش محدوديت‌هاي زيادي برايتان ايجادشده و خواهد شد» گفت: شايد افرادي هستند که به ميزهايشان چسبيده‌اند و حاضر نيستند آنها را رها کنند و شايد کساني که شانس حضور در عرصه مديريتي پيدا کرده‌اند، با وجود آنکه ايده‌هاي بکري براي بهبود شرايط کشور دارند، اجازه اجراي کردن ايده هايشان را پيدا نمي‌کنند.
وي با تأکيد بر اينکه نمونه اين موضوعات را مي‌توانيد درباره وزارت ارتباطات ببينيد، گفت: چه دست‌اندازها و هجمه‌ها و فشارهايي که بر مجموعه وزارت ارتباطات وارد شده و مي‌شود تا از مسير اصلي‌مان خارج شويم. صرفاً از يک طيف خاصي هم نيستند؛ از همه گروه‌ها فشار مي‌آورند چون مي خواهند در برابر تغييرات مقاومت کنند.
وزير جوان دولت تدبير و اميد خطاب به مديران و دستياران جوان تأکيد کرد: از شما يک خواهش دارم و آن اين است که با وجود تمامي موانع، دلسرد نشويد؛ از اهدافي که در ذهن داريد دلسرد نشويد؛ از برنامه و مسؤوليتي که «گام دوم انقلاب» بر عهده شما گذاشته، دلسرد نشويد.
وي افزود: واقعيت اين است که نظام، انقلاب و در رأس آن مقام معظم رهبري سربازاني جز جوانان ندارند. مردم نيز خدمتگزاراني جز جوانان ندارند. همه اين مسائل و مشکلاتي که وجود دارد، بايد توسط خود ما حل شود و نبايد توجهي به حواشي داشت و بايد بر اصل موضوع که همانا تلاش براي پيشرفت کشور است، متمرکز شويم.
آذري جهرمي ادامه داد: «آينده روشن» که هميشه مطرح مي‌کنم، حرف من نيست؛ حرف رهبر معظم انقلاب است. بايد به اين حرف يقين و اطمينان داشته باشيم تا اين آينده محقق مي‌شود. تحقق آينده روشن، از آسمان نمي‌آيد بلکه قطعاً به‌وسيله خود ما محقق مي‌شود؛ بهشت را به بها مي دهند نه به بهانه.
وي تصريح کرد: با حرف زدن، دستاوردي محقق نمي‌شود بلکه با تلاش و بدون حاشيه و منت به دست مي آيد؛ لازمه رشد کشور، تلاش است و گوهر و اکسير تلاش نيز در دل جوانان است.
وزير ارتباطات با بيان اينکه «دوقطبي پير و جوان معنا ندارد و از ظرفيت باتجربه‌ها و نيروي جواني بايد در جاي خودش استفاده کرد» گفت: همه ما مسؤوليت خطيري داريم. اميد مردم به بهبود شرايط کشور که به حمدالله همواره رو به رشد است و همچنين ترقي جايگاه ايران در سطح جهان که مورد انتظار همه مردم است، از دل تحول و جوان‌گرايي بر مي آيد.
وي افزود: اگر ما به‌عنوان نسل جوان در بدنه مديريتي کشور درست عمل نکنيم، اميد، آرمان و آينده‌اي را خراب کرده‌ايم. پس قرار گرفتن در اين زمان خاص و در آغاز «گام دوم انقلاب» مسؤوليت‌هاي ما را دوچندان کرده است.
آذري جهرمي در خاتمه گفت: همه ما با نگاه و اطمينان به «آينده روشن» و توجه به آرمان‌هايمان و تکيه بر اعتقادات و توانمندي‌هايمان قطعاً مي‌توانيم شرايط بهتري را رقم بزنيم و به فضل الهي اين خواست، محقق خواهد شد.
در اين نشست، شماري از مديران و دستياران جوان وزارت ارتباطات و همچنين ساير دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به بيان برخي دغدغه‌ها و نظرات خود درباره ضرورت حضور و بکارگيري جوانان در عرصه مديريتي پرداختند.
شبس**علمي**9207**1504
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما