شناسهٔ خبر: 32347561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

الحشد الشعبي مانع غرق شدن 600 چاه نفتي عراق شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – نماينده استان ميسان در پارلمان عراق گفت: مشارکت سازمان بسيج مردمي عراق (الحشد الشعبي) در عمليات امداد و کمک رساني در جريان بحران سيل هاي اخير عراق در طي هفته هاي گذشته باعث حفاظت از 600 حلقه چاه نفت در استان هاي بصره و ميسان در برابر سيلاب شد.

به گزارش ايرنا، کريم المحمداوي در اظهاراتي رسانه اي روز چهارشنبه با تقدير از نقش الحشد الشعبي در مهار سيلاب در نقاط مختلف عراق در کنار ساير نهادهاي مسئول گفت: نيروي بسيج مردمي همانطور که در مبارزه با گروهک تروريستي تکفيري داعش خوش درخشيد در جريان سيلاب هاي اخير نيز توانست نقش موثري در کاهش خسارات سيلاب ايفا کند.
وي گفت: الحشد الشعبي از طريق ايجاد سدهاي خاکي و ساير اقدامات فني و مهندسي، نقش برجسته اي در مقابله با سيلاب هاي اخير داشت که استان هاي جنوبي عراق به ويژه استان هاي ميسان، بصره و واسط با آن مواجهه شدند.
وي افزود: تلاش بخش فني مهندسي الحشدالشعبي از 600 چاه نفتي در منطقه الجکه، الکحلاء و المشرح در استان ميسان و ميدان هاي نفتي مجنون بصره که در معرض غرق شدن در سيلاب بودند، حفاظت کرد.
المحمداوي گفت: اين اقدام از رسيدن سيلاب ها به ميدان هاي نفتي که باعث توقف توليد نفت تا يک سال و بيشتر مي شد ممانعت کرد.
وي افزود: نيروي بسيج مردمي علاوه بر بکارگيري تمام امکانات براي لايروبي رودخانه ها و تغيير مسير سيلاب براي عدم ورود آن به مناطق مسکوني، در عمليات جابجايي خانواده هاي آسيب ديده يا در معرض آسيب از سيلاب نيز اقدامات بسياري انجام داد.
در همين حال نيروهاي الحشد الشعبي روز سه شنبه اقدام به نصب چادرهاي امدادي و ارائه کمک به خانواده هاي آسيب ديده در جريان سيل اخير در بصره کردند.
يکي از فرماندهان الحشدالشعبي پيشتر از حالت آماده باش بخش فني مهندسي اين نيرو تا پايان خطرات سيلاب در استان هاي مختلف عراق خبر داد و همچنين گفت: چهار مقر موقت در کشور براي مقابله با سيلاب برپا شده است.
سازمان الحشد الشعبي عراق با فروکش کردن خطرات سيلاب در عراق، از چند روز پيش تاکنون در چندين نوبت تعدادي از تجهيزات راهسازي و ساير تجهيزات و کمک هاي لازم و همچنين هدايايي مردمي عراق را به مناطق سيلزده ايران ارسال کرده است.
اين اعزام ها با هماهنگي دولت هاي دو کشور و در چارچوب همکاري هاي مختلف ميان تهران و بغداد انجام شده است.
خاورم*4**380**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما