شناسهٔ خبر: 32347367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار: سیل باعث کاهش یک‌درصدی ورود گردشگر به طرقبه و شاندیز شد/ ورود بیش از 31 میلیون خودرو به طرقبه و شاندیز

فرماندار بینالود با اشاره به ورود بیش از 31 میلیون خودرو در سال گذشته به طرقبه و شاندیز گفت: جاری شدن سیل در پی بارندگی‌های شدید در نوروز امسال باعث کاهش یک‌درصدی ورود مسافر و گردشگر به این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، سید حسن حسینی امروز در مراسم تجلیل از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیریت بحران شهرستان طرقبه‌ و ‌شاندیز که با حضور مدیران و اعضای حاضر در کمیته و ستاد اجرایی خدمات سفر و  مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان طرقبه و شاندیز که به‌عنوان ستاره گردشگری استان شهرت دارد در نوروز امسال باوجوداینکه مشغول استقبال از نوروز و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران بودیم، با حادثه سیل مواجه شدیم.

فرماندار بینالود با اشاره به اینکه در سایه همکاری و همدلی مجموعه مدیریت بحران شهرستان موفق شدیم با یک کار تیمی و هماهنگ، حادثه به‌خوبی مدیریت شد، افزود: با آغاز بارندگی از هفتم نوروز شاهد وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در این منطقه بودیم، به‌طوری‌که با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده درزمینهٔ حفظ جان و سلامت مردم، از گردشگران و مسافران خواسته شد تا از ورود به مناطق ییلاقی این منطقه خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه جاری شدن سیل و طغیان رودخانه منجر به کاهش یک‌درصدی و افت ورود گردشگر و مسافر به این منطقه شد، یادآور شد: بیشترین خسارت ناشی از سیل در روستای زشک اتفاق افتاد، به‌طوری‌که سیل به ابنیه، راه‌‌ها، تأسیسات گاز، برق و باغات خسارت زد.

حسینی برآورد خسارات ناشی از سیل در طرقبه و شاندیز را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز کرد: با مدیریتی که در سطح شهرستان انجام شد، توانستیم تهدید سیل را به فرصت تبدیل کنیم و در این میان نیز اقدامات خوبی درزمینهٔ رفع تصرفات و تجاوز به حریم و بستر رودخانه انجام شد.

وی بابیان اینکه مجموعه آب منطقه‌ای شهرستان همچنان مشغول رفع تجاوز و معارض در حریم و بستر رودخانه منطقه است، بیان کرد: پاک‌سازی حریم و بستر تمام رودخانه‌های منطقه تا اتمام کامل آن ادامه دارد.

فرماندار بینالود با اشاره به اینکه در روستای زشک که متحمل بیشترین میزان خسارت ناشی از سیل شده، اقدامات خوبی در بحث پیشگیری از حوادث ناشی از سیل شده است، ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه ، ایجاد راه جایگزین در مواقع بحران، رفع موانع در حریم رودخانه‌ و استقرار هلال‌احمر و آب منطقه‌ای در این ناحیه ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

وی همچنین از اداره مالیات خواست با توجه به کاهش مسافر و گردشگر در نوروز امسال به این دو شهرستان و به‌تبع آن کاهش رونق کسب‌و‌کار صنوف در اخذ میزان مالیات‌ها از صنف‌های مختلف این شهرستان تجدیدنظر کند .

حسینی با اشاره به ورود 850 هزار خودرو به طرقبه و 450 هزار خودرو به شاندیز در ایام نوروز امسال تأکید کرد: سال گذشته 31 میلیون 198 هزار خودرو وارد طرقبه و شاندیز شدند، که این رقم نسبت به سال 96 از رشد 15 درصدی ورودی مسافر به این شهرستان‌ها حکایت دارد.

رشد دو برابری اقامت مسافران در اقامتگاه‌های طرقبه و شاندیز

رئیس اداره میراث فرهنگی طرقبه گفت: در نوروز امسال برنامه‌ریزی خوبی برای اجرای نوروزگاه در سه مجموعه چالیدره ، پدیده و دهکده شاندیز انجام‌شده است.

علی‌اکبر احمدزاده افزود: هرچند به علت ریزش‌های جوی و وقوع سیل آمار ورود مسافر به این منطقه پایین آمد اما آمار اقامت در نوروز امسال نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش‌یافته است.

گفتنی است در این مراسم از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و نیز ستاد مدیریت بحران طرقبه و شاندیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ 70042

نظر شما