شناسهٔ خبر: 32347023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سند توسعه اجتماعی ایلام تدوین شده است

R7718/P/S6,52/CT11

معاون سیاسی استاندار ایلام از تدوین سند توسعه اجتماعی ایلام خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، محمد نوذری عصر امروز با حضور درکارگاه آموزشی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان ایلام با عنوان« رسانه و آسیب اجتماعی» اظهار داشت:اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی مهم ترین آسیب اجتماعی استان ایلام است.

 معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین  خانواده ها و  جامعه بسیار مهم توصیف کرد.

وی افزود: ویژگی اصلی رسانه‌ها «همه جا» بودن آنهاست، آنها می‌توانند یک کلاس بی‌دیوار با میلیاردها شنونده تشکیل دهند و اهمیت آنان در کاهش آسیب اجتماعی بسیار تاثیر پذیر و نقش آفرین است.

نوذری به و‌ظیفه رسانه‌ها اشاره و یادآورشد:  رسانه‌ها وظیفه حراست از محیط را بر عهده داشته و آنان باید با ایجاد همبستگی میان اجزای جامعه، در پاسخ به نیاز‌های محیطی، مسئولیت انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر را برعهده گیرند.

وی گفت: رسانه‌ها هم حرکت و پویایی و نشاط را تقویت و تولید‌کنند و  رخوت، تنبلی و سستی را در جامعه بزدایند و ازسوی دیگر احساس‌های عاطفی، محبت و صداقت را بر می‌انگیزند.

نوذری در ادامه خاطرنشان کرد:  متصدیان رسانه ها باید در ساخت برنامه‌های تولیدی به موضوع پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف بنیان خانواده ایرانی هستند, تاکید کرد: استفاده ناصحیح از فضای مجازی این تکنولوژی را به یک تهدید و آسیب اجتماعی تبدیل کرده است.

به گفته نوذری ؛ رسانه ملی به عنوان یک رسانه فرهنگ ساز باید جامعه بخصوص قشر جوان را از آسیب ها و کارکرد های فضای مجازی آگاه کند.

وی در پایان  گفت :  10 درصد در اقدام به خودکشی و 11 درصد در تعداد فوتی ها ی  منجر به خودکشی  در استان ایلام کمتر شده است.

تسنیم، کارگاه آموزشی تحت عنوان رسانه و آسیب های اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری و خانه مطبوعات به مدت دو روز در محل جهاد دانشگاهی ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما