شناسهٔ خبر: 32345627 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظرفيت هاي همکاري دريايي ايران و ويتنام بررسي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي در سفر به ويتنام از بندر «هاي فونگ» بازديد و در نشست با مقام هاي اين بندر ظرفيت هاي تجاري و ارتباطي 2 کشور را بررسي کرد.

به گزارش چهارشنبه تارنماي سازمان بنادر و دريانوردي، محمد راستاد که مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي است، در اين ديدار ظرفيت‌ها و عملکرد بنادر کشور، برنامه هاي توسعه اي و دستاوردهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران را تشريح کرد.
راستاد همجنين بر گسترش روابط اقتصادي و استفاده از فرصت هاي اقتصادي دريامحور موجود در 2 کشور تاکيد کرد.
مديران ارشد بندر هاي فونگ نيز گزارشي از ظرفيت‌هاي و عملکرد اين بندر را ارائه کردند.
2 طرف در اين ديدار گسترش همکاري‌ها را خواستار شدند و ابراز اميدواري کردند زمينه هاي فعاليت مشترک فراهم شود.
هاي فونگ دومين بندر بزرگ ويتنام بعد از بندر «هوشيمينه» و همچنين بزرگ‌ترين بندر تجاري شمال اين کشور است.
سفر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي و هيات همراه به ويتنام با دعوت رسمي مقام هاي دريايي اين کشور و با هدف توسعه همکاري‌هاي بندري و دريايي صورت گرفته است.
به گزارش ايرنا، نوزدهم فروردين ماه رييسان مجالس جمهوري اسلامي ايران و ويتنام در حاشيه اجلاس اتحاديه بين المجالس جهاني در قطر بر ضرورت گسترش روابط اقتصادي و فرهنگي بين 2 کشور تاکيد کردند.
جمهوري سوسياليستي ويتنام باريکه طويلي به طول يک هزار مايل و طول سواحل سه هزار و 444 کيلومتر است که در جنوب شرقي آسيا قرار دارد و و پايتخت آن هانوي است.
اين کشور از شمال با چين، از غرب با لائوس، جنوب غرب با کامبوج همسايه است و از شرق و جنوب به درياي چين جنوبي محدود مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي بيست و يکم فروردين ماه امسال اعلام کرد: سازمان بنادر و دريانوردي پارسال موفق شد با وجود همه محدوديت ها، بالغ بر 260 ميليون تن جابجايي کالا و حمل و نقل دريايي را ثبت کند.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما