شناسهٔ خبر: 32345346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فداکاری و مبارزه جوانان خوزستانی با سیل در تاریخ ثبت شد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: جوانان در این مناطق سیل‌زده بدن‌های خود را سپر سیل‌بندها قرار دادند و به صورت شبانه‌روزی مراقب بودند و با اقدامات خود شهرهای بزرگی را از غرق شدن نجات دادند که این اقدام آنها بی‌نظیر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در بازدید از ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان، با اشاره به وسعت سیلاب در خوزستان، اظهار کرد: مسؤولان دولتی، نیروهای مسلح، طلاب و روحانیون و نیروهای مردمی در حادثه اخیر نمایش بی‌نظیری از کمک‌رسانی و همدلی را نمایش دادند و این ایثار آنها باید در تاریخ خوزستان به ثبت برسد.

وی عنوان کرد: مردم ما همواره در بحران‌ها به یاری یکدیگر می‌شتابند، در پی این سیلاب اخیر زمین‌های زراعی زیادی به دریا تبدیل شد و منازل فراوانی دچار آبگرفتگی شدند؛ به صورتی که رفت و آمد در مناطق سیل‌زده توسط قایق صورت می‌گیرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اما جوانان در این مناطق سیل‌زده بدن‌های خود را سپر سیل‌بندها قرار دادند و به صورت شبانه‌روزی مراقب بودند و با اقدامات خود شهرهای بزرگی را از غرق شدن نجات دادند که این اقدام آنها بی‌نظیر بود.

اراکی عنوان کرد: حضور اقشار مختلف مردمی و جهادی در مناطق سیل‌زده و امدادرسانی آنها حاصل تربیت انقلاب اسلامی است و جهان باید به چشم خود ببیند که این انقلاب چه جامعه ارزش‌مدار و فداکاری را تربیت کرده است.

وی افزود: ما نیز در این بحران اخیر بنا بر وظیفه با حدود ۴۰۰ طلبه حوزه امام (ره) به سرعت در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردیم تا در خدمت به مردم شریک شویم و به یاری مردم سیل‌زده خوزستان بشتاییم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: روحانیت همواره در همه عرصه‌ها و جریان‌های انقلاب پیشتاز هستند، چرا که مسئله کمک به مردم یک وظیفه شرعی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما